بحران آب جدی است

کد خبر: 691828

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برخی از سدهای کشور در شرایط مساعدی قرار ندارند، به طوریکه آب تعدادی از این سد‌ها کم‌تر از متوسط میانگین است.

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برخی از سدهای کشور در شرایط مساعدی قرار ندارند، به طوریکه آب تعدادی از این سد‌ها کم‌تر از متوسط میانگین است.
محمد رضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی اظهار داشت: میزان بارش های انجام شده در سال جاری نسبت به میانگین دراز مدت کم تر بوده است و تا تاریخ 4/9 سال 96 میزان بارش ها 223 میلی متر نسبت به بلند مدت، کاهشی 3 درصدی را به همراه داشته است، که این امر به وضوح نقطه مقابل تصور‌ عوام مبنی بر افزایش میزان منابع آبی نسبت به گذشته است‌.

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تأمین آب شرب مشترکین گفت: برنامه ای 16 ماهه برای تأمین آب شرب مشترکین در نظر گرفته شده که سبب بهبود وضعیت نسبت به گذشته خواهد شد. لازم به ذکر است برخی از سدهای کشور در شرایط مساعدی قرار ندارند، به طوریکه آب تعدادی از این سدها کم تر از متوسط میانگین است. این مقام مسئول بیان کرد: یک هزار و 154 شهر از هزار و 184 شهر در کشور تحت پوشش شبکه آبرسانی است. همچنین از 137 تصفیه خانه بزرگ آب برخوردار هستیم که سبب بهبود شرایط برای تأمین آب مشترکین خواهد شد. مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: 547 شهر در معرض تنش آبی قرار داشتند، به طوریکه میزان مصرف این مناطق از مقدار بارش آنها بیشتر بوده و سبب کم آبی و بروز مشکل در این مناطق می شود که این عدد در سال 95 به 301 شهر رسید و پیش بینی روند کاهشی آن در سال جاری دور از ذهن نخواهد بود. جانباز همچنین تصریح کرد: میزان الگوی مصرف در کشور 20 متر مکعب در نظر گرفته شده که حدود 76/5 درصد از مردم در شهرها کم تر از این مقدار و حدود 21/6 درصد از مابقی آن بیش از این میزان و مقدار باقی مانده 2 برابر این میزان مصرف می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها