حراجی ایران خودرو؛ پژو ۲۰۰۸ فقط ۹۸/۹۰۰/۰۰۰ تومان!

کد خبر: 692931

راننده نیسان آبی برای فروش هندوانه هایش به جای رقم 1000 تومان، عدد 999 تومان را نوشته تا مردم را ترغیب به خرید این هندوانه ها کند. البته عجیب هم در کارش موفق است چون فروش میوه هایش بیشتر شده و چند ساعتی نمی گذرد که همه آنها را می فروشد.

حراجی ایران خودرو؛  پژو ۲۰۰۸ فقط ۹۸/۹۰۰/۰۰۰ تومان!
سرویس اقتصادی فردا:

راننده نیسان آبی برای فروش هندوانه هایش به جای رقم ۱۰۰۰ تومان، عدد ۹۹۹ تومان را نوشته تا مردم را ترغیب به خرید این هندوانه‌ها کند. البته عجیب هم در کارش موفق است، چون فروش میوه هایش بیشتر شده و چند ساعتی نمی‌گذرد که همه آن‌ها را می‌فروشد.

امروز یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو گفت: «در آغاز تحویل، پژو ۲۰۰۸ با ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد.» البته یکه زارع این قیمت را به شرط اینکه عوامل موثر بر قیمت تمام شده به ویژه نرخ ارز نسبت به شرایط کنونی ثابت بماند و تغییر نکند، اعلام کرده است.
فیلم کلاهبرداری در بازار سیاه فروش پژو ۲۰۰۸ اینجا ببینید
پژو 2008
پیش از این نیز ایران خودرو اعلام کرده بود که قیمت پژو ۲۰۰۸ کمتر از صد میلیون تومان خواهد بود و حالا نرخ گذاری این خودرو، من را به یاد راننده نیسان آبی می‌اندازد که با این ترفند چقدر در فروش هندوانه هایش پیشرفت داشته یا به یاد مانتوفروشی میدان هفت تیر می‌افتم که مانتوهایش را با برچسب‌های ۲۹۹۰۰ و ۴۹۹۰۰ تومان فروخته است.
چه کسانی حواله‎های پژو ۲۰۰۸ را خریده‌اند؟ اینجا بخوانید
بازی با اعداد و ارقام و انتخاب قیمت هایی که نظر مشتری را جلب کند کار پسندیده و مثبتی است، اما گرانفروشی چنین برداشتی را در ذهن ایجاد نمی‌کند. گرانفروشی ایران خودرو نیز قابل تامل است. زیرا که اگر بخواهیم قیمت جهانی این خودروی فرانسوی که قرار است توسط ایران خودروی به بازار ایران عرضه شود را بررسی کنیم، در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ در بازارهای جهانی حدود ۱۸ هزار دلار قیمت می‌خورد. اگر این نرخ را با دلار ۳۷۴۵ تومانی محاسبه کنیم رقم فروش پژو ۲۰۰۸ که قرار است در ایران و با همکاری فرانسوی‌ها تولید بشود، چیزی حدود ۶۷ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان خواهد بود. یعنی حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمتی که امروز برای فروش پژو ۲۰۰۸ اعلام شده است!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها