شرایط واردات باتری خودرو تغییر یافت +سند

کد خبر: 694400

با دستور مستقیم وزیر صنعت، معدن و تجارت شرایط واردات باتری و ذخیره‌ساز های انرژی خودرو تغییر یافت و منوط به اخذ گواهی نمایندگی شد.

شرایط واردات باتری خودرو تغییر یافت +سند

خبرگزرای تسنیم: محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به معاونین خود دربخش های امور تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، امور صنایع و امور اقتصادی و دارایی، رأسا دستورالعمل خدمات فروش و پس از فروش "باتری" و "ذخیره‌سازهای انرژی خودرو" را صادر کرد.

در این نامه آمده است: به استناد به مواد «37» و «39» آیین‌نامه‌ اجرایی ماده «21» قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ضوابط اجرایی این قانون در بخش خدمات فروش و پس از فروش باتری و ذخیره‌ساز‌های انرژی خودرو به منظور مشخص شدن تعهدات و وظایف تمامی عرضه‌کنندگان (اعم از تولیدکنندگان، وارد کنندگان دارای گواهی فعالیت از مرکز اصناف و بازرگانان ایران)، عامل فروش و خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز آنها در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان به شرح پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌گردد. ضمنا تا اطلاع ثانوی ثبت سفارش و وئاردات باتری و ذخیره‌سازهای انرژی خودرو (صرفا برای زیر تعرفه‌های 85071010 و 850701010) منوط به اخذ گواهی نمایندگی است.
سند

بنابراین گزارش علی علی‌آبادی فراهانی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات نیز با ارسال نامه با گمرکات و مناطق آزاد نوشت:ضمن ارسال تصویرنامه شماره 60/83372 مورخ 1396/04/08 مقام عالی وزارت در خصوص دستورالعمل خدمات فروش و پس از فروش باتری و ذخیره‌ساز‌های انرژی خودرو به آگاهی می‌رساند؛ ثبت سفارش و واردات باتری و ذخیره‌ساز های انرژی خودرو (صرفا برای زیر تعرفه‌های 85071010 و 85071090 منوط به اخذ گواهی نمایندگی است. مراتب جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت سایر مقررات ارسال می‌گرد.

سند
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها