خلف‌ وعده‌ای دیگر برای یک پروژه ریلی

کد خبر: 697090

در حالی آذرماه سال گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه وعده اتمام راه‌آهن مراغه- ارومیه را تا پایان دولت یازدهم داده بود که وزیر راه و شهرسازی به تازگی وعده‌ای جدید درباره زمان اتمام این پروژه داده است.

خبرگزاری تسنیم: آذرماه پارسال رئیس سازمان برنامه بودجه از بهره‌برداری راه آهن مراغه-ارومیه تا پایان دولت یازدهم خبر داده و گفته بود: مسیر راه آهن مراغه به ارومیه 180 کیلومتر طول دارد که در حال حاضر 108 کیلومتر آن کامل شده و تا نقده ما مشکلی نداریم و کامل شده است و باقیمانده مسیر نیز در حال اجرا برای اتمام است.
نوبخت با بیان این‌که برای سال 95 بالغ بر 85 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه در لایحه تصویب شد، یادآور شد: ایده‌آل ما این بود که این پروژه تا آخر سال 95 به اتمام برسد و با توجه به این که اعتبارات این پروژه تخصیص داده شده انتظار داریم با مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا اتمام این دوره ریاست جمهوری به پایان برسد.
این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی وعده‌ای داده که عملا در دولت دوازدهم احتمالا این پروژه به اتمام می‌رسد. عباس آخوندی در این‌باره گفته است: ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حدود 85 درصد پیشرفت کار داشته و در وضعیت بسیار مناسبی به سر می‌برد. همچنین از جهت ریل‌گذاری سرعت کار را مناسب ارزیابی می‌کنم.
وی با بیان این‌که براساس گزارشاتی که در مورد طول خط و برنامه ریل‌گذاری ارائه شده حدود 30کیلومتر از مسیر باقیمانده است، تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که تقریبا روزی هزار متر ریل‌گذاری انجام می‌شود. امیدواریم ظرف 6 هفته آینده عملیات ریل‌گذاری به اتمام رسیده تا ایستگاه راه‌آهن ارومیه و خطوط ریلی آن در شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
با توجه به وعده 6 هفته‌ای، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، هفته اول شهریور امسال یعنی همزمان با هفته دولت پروژه مذکور به اتمام می‌رسد که در آن زمان عمر دولت یازدهم به پایان رسیده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها