آیا کارآفرینان ایرانی به اندازه کافی به ثبت برند اهمیت می‌دهند؟

کد خبر: 701564

نسبت تعداد برند ثبت شده در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر است که این موضوع ممکن است به ضرر شخص کارآفرینان و صاحبان مشاغل و صنایع تمام شود!

آیا کارآفرینان ایرانی به اندازه کافی به ثبت برند اهمیت می‌دهند؟
ثبت برند
سرویس اقتصادی فردا: نسبت تعداد برند ثبت شده در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر است که این موضوع ممکن است به ضرر شخص کارآفرینان و صاحبان مشاغل و صنایع تمام شود!

در امریکا ، اروپا و کشور های توسعه یافته، موسسات بزرگی برای ثبت برند وجود دارد و در هر لحظه هزاران برند جدید در سراسر دنیا برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت میرسد. حتی بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا برای هر یک از انواع محصولات یا خدمات جدید خود یک برند جدید ثبت میکنند ، از این طریق تبلیغات هدفمند تری را برنامه ریزی میکنند و همچنین از کپی رایت ایده و مدل کسب و کار خود بهتر محافظت میکنند . اما در ایران شرایط کمی متفاوت است و متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به اندازه کافی به ثبت برند خود اهمیت نمیدهند و همواره در معرض این خطر هستند که روزی مالکیت برند خود را از دست بدهند . در مورد ثبت اختراع و ثبت ایده نیز شرایط همین گونه است و عدم ثبت آنها ، شرایط را برای سوء استفاده کلاه برداران فراهم می کند. در بسیاری از موارد کارآفرینان ایرانی به ثبت شرکت اکتفا میکنند و از اهمیت ثبت برند و اختراع غافل میشوند . روابط عمومی موسسه نخستین ثبت با اعلام این موضوع به نکاتی در رابطه با اهمیت بسیار بالای ثبت برند برای کارآفرینان ، تجار و شرکت های پرداخته و در این باره می گوید:

به گزارش ویرلن ، اگر فعالیت های تجاری شما تحت یک برند یا نام تجاری خاص است که هنوز آن را ثبت نکرده اید در اولین فرصت ، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از نام تجاری شما ، برای ثبت آن برند، علامت و نام تجاری اقدام نمایید.
ثبت برند

اما برند دقیقا به چه معناست ؟ برند، نام تجاری مخصوصی است که برای یک کسب وکار مطرح می شود .تمامی برندهای معروف دنیا ابتدا از یک ایده و اسم الهام گرفته و به مرور زمان به صورت گسترده بین مردم رواج یافته و همین نام تجاری منبع کسب درآمدهای هنگفتی شده است. شما هم می توانید با انتخاب یک نام مناسب ، فعالیت و حرفه ی خود را رواج دهید و کالا یا خدمات خود را در دنیا مطرح کنید. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ، شنیدن و حس کردن به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند. در واقع برند شامل همه احساسات، مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است. لوگو : لوگو همان علامت تجاری است که معمولا در کنار برند ثبت می شود و شکل ظاهری آن مرتبط با فعالیتی است که انجام می گیرد. اگر کسب و کاری داریم یا در نظر داریم تا کسب و کار جدیدی راه اندازی کنیم، آیا فقط به ثبت شرکت و ثبت برند اکتفا کنیم؟ - خیر یکی دیگر از اقدامات ضروری برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در تجارت های بین المللی دریافت كارت بازرگانی است . کارت بازرگانی مجوزی است كه به دارنده آن اعم از شخص حقيقی يا حقوقی به موجب قانون صادرات و واردات اجازه داده مي شود به امر تجارت خارجی بپردازد . نکته قابل توجه دیگر برای کارآفرینان این است که برای اینکه هر مجموعه بتواند به صورت رسمی فعالیت نموده و با تمامی ارگان ها و شرکت های دولتی و خصوصی قرارداد منعقد نماید، می بایست هرساله اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات تسلیم نماید، لذا بعد از ثبت شرکت و برند ، تشکیل پرونده کد اقتصادی الزامی می باشد. لازم به ذکر است افرادی که قصد انجام اعمال تجاری ندارند و مهارت و علاقه آنها در زمینه امور علمی و ادبی ، کارهای خیریه و ... است، می توانند با اخذ مجوز در قالب مؤسسه شروع به فعالیت نمایند. نکته : آیا فقط اشخاص ایرانی می توانند اقدام به ثبت شرکت و ثبت برند نمایند؟ خیر، همه اشخاص غیرایرانی نیز می توانند با انجام پیشنیاز های لازم و اخذ کد فراگیر اقدام به ثبت شرکت و برند و فعالیت قانونی در ایران نمایند. مؤسسه حقوقی نخستین ثبت به عنوان یکی از معتبر ترینموسسات مشاور و مجری تخصصی در زمینه ثبت برند و علامت تجاری، ثبت طرح های صنعتی ، ثبت اختراعات و ثبت شرکت ، ارائه دهنده خدمات به هموطنان و کارآفرینان عزیز ایرانی و اتباع محترم کشور های دیگر می باشد. متقاضیان و علاقه مندان می توانند جهت مطالعه اطلاعات آموزشی بیشتر در این زمینه و همچنین دریافت مشاوره رایگان علاوه بر مراجعه به وبسایت نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.comبا خط ویژه 02188648389 نیز تماس حاصل نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها