لایحه جدایی وظایف بخش کشاورزی به کجا رسید؟

کد خبر: 714524

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس لایحه جدایی وظایف بخش کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی را رد کرده است گفت : لایحه دولت در این ارتباط فعلاً در مجلس مسکوت مانده است.

خبرگزاری تسنیم: عبدالمهدی بخشنده امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت میوه کشور در پاسخ به تسنیم درباره جدایی احتمالی قانون انتزاع و تمرکز وظایف بخش کشاورزی از وزارتخانه جهاد کشاورزی گفت: دولت لایحه ای را به مجلس ارائه داده است اما این طرح فعلاً در مجلس مسکوت مانده است.
وی افزود: چندین کمیسیون این لایحه دولت را رد کرده اند اما یک تا دو کمیسیون نیز آن را تایید کرده اند اما باید منتظر ماند و دید که در نهایت شرایط به چه شکلی رقم می‌خورد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره تنظیم بازار محصولات کشاورزی و آن که با لایحه دولت درباره بازپس‌گیری قانون انتزاع موافق است یا خیر گفت: بنده به عنوان یک فرد دولتی نمی تواند خلاف لایحه دولت صحبت کنم.
وی همچنین درباره برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرحهای کشاورزی گفت: طبق قانون 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی باید به صورت ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرند. 10 درصد از منابع صندوق نیز مربوط به بخش صنعت کشور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی رابطه به خوبی با صندوق توسعه ملی دارد و 10 درصد از منابع و سهم بخش کشاورزی به طور معمول پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه تا امروز بیش از 2000 میلیارد تومان در بانکهای دولتی سپرده گذاری شده است تا آن را در اختیار متقاضیان و ارایه کنندگان طرح در بخش کشاورزی قرار دهیم گفت: این تسهیلات در اختیار افرادی قرار می گیرد که طرح آنها در وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید شود و بعد از آن به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری سهم بخش کشاورزی از دو هزار میلیارد تومان موجود افزایش می یابد که البته این امر بستگی به حجم فروش نفت و میزان ورودی منابع به صندوق توسعه ملی دارد.
وی گفت: در سال گذشته عمده سهم بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی بیش از حجم و رقم فعلی دو هزار میلیارد تومانی سال جاری است.

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد :بخشی از این منابع مربوط به امور جاری، مناطق محروم و برخوردار عمرانی است که برای هر یک به تفکیک سپرده گذاری می شود و ما نیز متقاضیان را از این طریق معرفی می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها