انتقاد معاون رئیس جمهور از سازمان اداری استخدامی

کد خبر: 733101

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله دهیاران یکی از مشکلات مهم روستایی کشور به حساب می‌آید گفت: با وجود دستور رئیس جمهور سازمان اداری استخدامی کشور برای ایجاد امنیت شغلی دهیاران اقدامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله دهیاران یکی از مشکلات مهم روستایی کشور به حساب می‌آید گفت: با وجود دستور رئیس جمهور سازمان اداری استخدامی کشور برای ایجاد امنیت شغلی دهیاران اقدامی انجام نمی‌دهد.
ابوالفضل رضوی امروز در همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که همایش ملی روز روستا با حمایت معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود و توصیه وی این بوده که این مراسم با برنامه‌ریزی دقیق و با سرعتی مناسب برای روستائیان و عشایر کشور برگزار شود. رضوی ادامه داد: در همایش ملی روز روستا و عشایر کشور از تمامی روستا‌های کشورمان یک نفر به عنوان عضو شورای روستا، یک نفر دهیار و یک نفر از فارغ‌التحصیلان فوق‌لیسانس به بالا در این همایش دعوت شده است. وی افزود: در ماده ۱۹ قانون برنامه توسعه بر اختصاص صددرصدی اعتبارات روستایی تاکید شده است به همین منظور از سازمان برنامه و بودجه خواستیم که ارتباطات روستا را در تمامی دستگاه‌ها به صورت کامل تخصیص دهد تا از این طریق قانون اجرایی شود. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: مسئله استخدام دهیاران یکی از مشکلات روستائیان به حساب می‌آید. دهیاران در روستا‌ها مدیران توسعه روستایی هستند، اما با وجود دستور رئیس جمهور سازمان اداری استخدامی کشور کاری برای امنیت شغلی دهیاران انجام نمی‌دهد. رضوی تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌ای برای توسعه روستا‌ها داریم که چنین نیز هست باید برای رسیدن به نرخ رشد ۸ درصدی تلاش کنیم که روستائیان سربازان جبهه اقتصاد کشور و تولیدکنندگان بزرگ به حساب می‌آیند بنابراین نیاز است که دهیاری‌ها به صورت یک سازمان متشکل برای رسیدن به این اهداف مورد استفاده قرار گیرند. رضوی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی کشور نظام بزرگ‌گرا و شهرگراست و روستاگریز است، گفت: در صورتی که بخواهیم قبول کنیم که اقیانوس از قطرات آب است باید بپذیریم که اقیانوس بزرگ اقتصاد کشور نیز همان روستائیان و عشایر است که باید به آن‌ها توجه لازم شود. وی اظهار داشت: در طرح مشترک با ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور قصد داریم از سربازان برای آمایش کشور استفاده کنیم به همین منظور سربازان مشمول در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا از روستا‌های کشور برای این طرح به کار گرفته خواهند شد. رضوی با بیان اینکه ۲۶۰۰ دهستان در کشور وجود دارد گفت: در هر یک از آن‌ها حدود ۲۴ روستا وجود دارد که با هماهنگی وزارتخانه‌های مختلف مجتمع‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی و فرهنگی در تمام آن‌ها ایجاد خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها