اصرار ژاپن به ادامه مذاکرات توافق تجارت ترانس پسفیک

کد خبر: 740969

نخست‌وزیر ژاپن معتقد است علی‌رغم خروج آمریکا از پیمان تجاری ترانس پسفیک همچنان شانس اجرای آن توسط اعضا حتی بدون حضور آمریکا وجود دارد.

اصرار ژاپن به ادامه مذاکرات توافق تجارت ترانس پسفیک

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر ژاپن همچنان بر ادامه مذاکرات توافق تجاری ترانس پسفیک علی‌رغم خروج آمریکا از این توافق اصرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نخست‌وزیر ژاپن معتقد است علی‌رغم خروج آمریکا از پیمان تجاری ترانس پسفیک همچنان شانس اجرای آن توسط اعضا حتی بدون حضور آمریکا وجود دارد.

شینزوآبه اعلام کرده است که ژاپن تمایل دارد تا مذاکرات در قالب پیمان شراکت ترانس پسفیک بدون حضور آمریکا ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: توکیو بتواند به جای آمریکا به عنوان راهبر این پیمان را نقش‌آفرینی کند.

نخست‌وزیر ژاپن طی نشستی با سران سازمان‌های بزرگ اقتصادی گفت: توافقات همکاری‌ اقتصادی نظیر پیمان تجارت آزاد شراکت ترانس پسفیک پیشران اصلی رشد اقتصادی دولت وی هستند.

سران سازمان‌های بزرگ اقتصادی نیز در این نشست سخنان آبه را تأیید و گفتند که پیمان تجارت آزاد ترانس پسفیک می‌تواند به یکی از منابع رشد اقتصادی در حوزه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شود.

این احتمال وجود دارد که در نشست ماه نوامبر کشورهای عضو پیمان همکاری اقتصادی آسیا ـ اقیانوسیه درباره پیمان تجارت آزاد ترانس پسفیک نیز جمع‌بندی حاصل شود.

سال 2016 میلادی 12 کشور با حضور آمریکا پیمان تجارت ترانس پسفیک را شکل دادند که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن حذف موانع تجاری بین این کشورها بود که با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا از این پیمان خارج شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها