آمار‌های تجارت خارجی ۷ ماهه نخست سال

کد خبر: 744337

بر اساس آمارهای تجارت خارجی ۷ ماهه نخست سال، واردات از کشور فرانسه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۰ درصدی و واردات از روسیه با کاهش ۶۰ درصدی رو به رو شده است.

آمار‌های تجارت خارجی ۷ ماهه نخست سال
خبرگزاری تسنیم: بر اساس آمار‌های تجارت خارجی تا مهر ماه سال جاری کشور چین با ۶.۸ میلیارد دلار همچنان در صدر کشور‌های صادرکننده کالا به ایران قرار دارد. در این مدت واردات از چین نسبت به ۷ ماه نخست سال ۹۵ حدود ۱۸.۶ درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مدت یاد شده واردات از کشور فرانسه با رقم ۸۲۳ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۰ درصد رشد رو به رو شده است. بعد از برجام فرانسوی‌ها قرارداد‌های متنوعی را در خصوص خودرو و نفت با ایران به امضا رساندند و افزایش حجم واردات از فرانسه در همین راستا تحلیل می‌شود. بر اساس اخباری که در روز‌های گذشته منتشر شد خودرو‌های متعلق به شرکت فرانسوی رنو عنوان پرفروش‌ترین برند وارداتی کشور در حوزه خودرو را از آن خود کردند.
آمار‌های تجارت خارجی ۷ ماهه نخست سال بر اساس جدول بالا واردات از کشور روسیه با کاهش جهشی ۶۲ درصدی رو به رو شده است و به این ترتیب حجم واردات از روسیه به کانال ۴۰۰ میلیون دلار تنزل کرده است. پوتین رئیس جمهور روسیه در روز‌های اخیر در تهران حضور داشت و در این بین مذاکرات مهم اقتصادی نیز با مقامات عالی رتبه کشور انجام شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها