پله پله تا خرید تیبا

کد خبر: 745827

دست ما ایرانی­ها برای خرید خودروی زیر 30 میلیون تومان چقدر باز است؟

پله پله تا خرید تیبا

سرویس اقتصادی فردا: دست ما ایرانی­ها برای خرید خودروی زیر 30 میلیون تومان چقدر باز است؟

خیلی کم. در همین بازار کوچک خودروهای زیر 30 میلیون تومان تنها تیبا است که چشمکی به خریداران می­زند . این خودرو که با طراحی گروهی از ایتالیا و طراح معروف ژاپنی و همکاری سایپا تولید شد بعدها مدل جذاب تری هم شبیه به خود ارائه کرد تا بتواند به زودی از این طریق جای پراید هاچ­بک یا پراید 111 را بگیرد. از قضا تیبا دو نه تنها از پراید زیبا تر بلکه بسیار شکیل­تر از تیبا یک بود و البته قیمت آن هم کمی گران­تر. دقت کنید که سایپا از مدل تیبا یک چهار نمونه مختلف تولید کرده که تفاوت چندانی با هم ندارند اما در عوض تیبا دو جبران­کننده همه ایراد­هایی بود که می­توانستیم به مدل قبلی آن بگیریم بود.

تیبا دو یا تیبا هاچ بک خودرو سفر دسته­جمعی یا خانواده بالای 4 نفر نیست و بیشتر به جمع­وجور بودن برای رانندگی در شهر معروف است. به علت تغییراتی که در بدنه تیبا دو صورت گرفته دیگر فضا برای سر سرنشینان عقب خودرو کمتر شده و این موضوع یکی از مهم­ترین تفاوت­های فضای داخلی کابین تیبا صندوق­دار و تیبا دو است. فضای داخلی آن نیز بسیار راحت­تر از پراید است چراکه بعد از توقف تولید ریو، تیبا صندلی­های اتاقش را از ریو به قرض گرفت.

اگر به دنبال خرید تیبا (صندوق دار و هاچ بک ) هستید نقص­هایی وجود دارد که باید پیش از خرید به آن آگاه باشید: اولین اینکه در داشبور کمی زودتر از چیزی که فکر کنید به صدا می­افتد اما به هر حال در نوع خود امکاناتی دارد که روی هیچ ماشین دیگر با این قیمت نیست. برای مثال چراغ مه­شکن، سیستم ضد سرقت و تنظیم آینه ای برقی جزئی از این امکانات هستند. به زودی هم قرار است تیبا برقی هم تولید و وارد بازار شود.

خرید تیبا صندوق دار یا تیبا sx در بازار و در نمایندگی 500 هزار تومان تفاوت قیمت دارد؛ در بازار 26 میلیون و در نمایندگی 25میلیون و 500 هزار تومان فروخته می­شود. این تفاوت قیمت بین بازار و نمایندگی در مدل دوگانه­سوز این خودرو یک میلیون تومان است. به طوری که سفید آن 28 میلیون و 100 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

تیبا دوگانه سوز رنگی هم در بازار با قیمت 28 میلیون و 200 هزار تومان، همین تفاوت قیمت یک میلیونی با قیمت کارخانه را حفظ کرده­ و یک میلیون تومان گران­تر از نمایندگی است. اگر می­خواهید این خودرو را به صورت قسطی تهیه کنید هم بیشتر نمایندگی ها با دریافت حدود 13 میلیون تومان پیش پرداخت و مابقی به صورت چک بدون معطلی خودرو را به شما تحویل می­دهند.

به گزارش ویرلن؛ ارزان­ترین تیبا دو مدل هاچ بک سفید sx است که 27 میلیون و 800 هزار تومان در نمایندگی قیمت دارد. رنگی همین مدل نیز 300 هزار تومان گران­تر است. توجه داشته­باشید که سفید این مدل تیبا در بازار ناموجود است و بیشتر توسط نمایندگی­ها به فروش می­رسد. در عوض اما سفید و رنگی مدل ex تیبا دو در بازار هم موجود است.

نکته­ای که درباره تفاوت این دو مدل وجود دارد به تجهیزات مدل ex در شیشه بالابر عقب، تنظیم برقی آینه ها و رینگ آلومینیومی برمی­گردد. اگرچه قیمت بازار رنگ سفید این تیبا بین بازار و نمایندگی تفاوتی ندارد و هر دو 27 میلیون و 800 هزار تومان فروخته می­شود اما رنگی همین مدل در کارخانه 28 میلیون و 130 هزار تومان قیمت دارد؛ آن هم در حالی که در بازار 300 هزار تومان ارزان­تر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها