نصف صنعتی‌ها بیشتر از ۱۰ سال کار نمی‌کنند

کد خبر: 771989

گزاش ها حکایت از آن دارد که حدود ۵۶ درصد نیروی کار شاغل در صنعت کمتر از ۱۰ سال کار می کند و همچنین میانگین طول مدت اشتغال در بخش خدمات حدود ۱۰ سال برآورد می شود.

نصف صنعتی‌ها بیشتر از ۱۰ سال کار نمی‌کنند
خبرگزاری تسنیم: گزاش ها حکایت از آن دارد که حدود ۵۶ درصد نیروی کار شاغل در صنعت کمتر از ۱۰ سال کار می کند و همچنین میانگین طول مدت اشتغال در بخش خدمات حدود ۱۰ سال برآورد می شود.
بررسی آمار‌های نیروی کار حکایت از این دارد که حدود ۴ میلیون نفر در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. در این بخش، طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای تعداد بالغ بر ۱.۴ میلیون نفرمعادل ۳۵.۷ درصدکمتر ده سال، حدود ۹۸۳ هزار نفرمعادل ۲۳.۳ درصدبین ۱۰-۲۰ سال، حدود ۷۲۲ هزار نفرمعادل ۱۷.۸ درصد بین ۲۰-۳۰ سال و حدود ۹۸۳ هزار نفر معادل ۲۴.۲ درصد بیش از ۳۰ سال است. همچنین با بررسی ساختار طول مدت اشتغال مشاهده می‌شود که نیروی کار کشور از نظر طول مدت اشتغال در بخش کشاورزی، با حدود ۲ میلیون نفر ۴۸.۶ درصد طول مدت اشتغال شان کمتر از ۱۵ است. میانگین طول مدت اشتغال در این بخش حدود ۱۸.۸ سال برآورد می‌شود. * اشتغال در بخش صنعت این بررسی‌ها در بخش صنعت نشان می‌دهد که ۷.۲ میلیون نفر در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند. در این بخش، طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای تعداد بالغ بر ۴ میلیون نفر ۵۶.۱ درصد کمتر از ۱۰ سال، حدود ۱.۹ میلیون نفر معادل ۲۶.۵ درصد بین ۱۰-۲۰ سال، حدود ۸۵۰ هزار نفر معادل ۱۱.۸ درصد بین ۲۰-۳۰ سال و حدود ۴۰۱ هزار نفر (۵.۶ درصد) بیش از ۳۰ سال است. همچنین با بررسی ساختار طول مدت اشتغال مشاهده می‌شود که نیروی کار کشور از نظر طول مدت اشتغال در بخش صنعت نیز بسیار جوان بوده و بیش از ۵.۲ میلیون نفرمعادل ۷۲.۵ درصد طول مدت اشتغال شان کمتر از ۱۵ سال است. میانگین طول مدت اشتغال در این بخش حدود ۱۱.۲ سال برآورد می‌شود. *اشتغال در بخش خدمات آخرین بررسی‌های میدانی در کشور در سال گذشته و دربخش خدمات نشان می‌دهد که ۱۱.۳ میلیون نفر در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند. در این بخش، طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای تعداد بالغ بر ۶.۶ میلیون نفر معادل ۵۸.۷ درصد کمتر از ۱۰ سال، حدود ۲.۸ میلیون نفر معادل ۲۴.۴ درصد بین ۱۰-۲۰ سال، حدود ۱.۵ میلیون نفر معادل ۱۳.۶ درصد بین ۲۰-۳۰ سال و حدود ۳۷۷ هزار نفر (۳.۳ درصد) بیش از ۳۰ سال است. همچنین بررسی ساختار طول مدت اشتغال نشان می‌دهد که نیروی کار کشور از نظر طول مدت اشتغال در بخش خدمات نیز بسیار جوان بوده و بیش از ۸.۳ میلیون نفر معادل ۷۳.۵ درصد طول مدت اشتغال شان کمتر از ۱۵ سال است. میانگین طول مدت اشتغال در این بخش حدود ۱۰.۶ سال برآورد می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها