در هیچ نقطه‌ای از کشور قطعی و اُفت فشار گاز نداریم

کد خبر: 777060

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در هیچ نقطه‌ای از کشور با قطعی و اُفت فشار گاز روبه‌رو نخواهیم بود.

در هیچ نقطه‌ای از کشور قطعی و اُفت فشار گاز نداریم

باشگاه خبرنگاران: مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز اظهار کرد: با توجه به بارش برف، کاهش برودت و سردی هوا مصرف بخش خانگی به 500 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کرده است اما با این وجود جریان تولید ،انتقال و گاز رسانی به شکل پایدار، مناسب و مساعد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور قطعی و اُفت فشار گاز نداشته ایم.

بوجارزاده بیان کرد: طبق آخرین آمار، امروز مصرف بخش خانگی به 500 میلیون متر مکعب رسیده است ،همچنین به نیروگاه‌ها و صنایع 100 میلیون متر مکعب گاز تحویل داده‌ایم.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: استان تهران تاکنون 90 میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش برودت هوا در روزهای آتی و کاهش دما به 7 تا 8 درجه به زیر صفر؛ میزان مصرف در بخش خانگی به 550 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

بوجارزاده ادامه داد: با وجود اینکه فرایند تولید، انتقال و گازرسانی روند مناسبی دارد اما از همه هموطنان خواهشمندیم مصرف بهینه و بهره‌ور را در دستور کار خود قرار دهند.

سخنگوی شرکت ملی گاز اضافه کرد: به طور طبیعی با سرد شدن هوا و ایجاد برودت این احساس وجود دارد که ممکن است خطراتی به ویژه از ناحیه مونواکسید کربن مردم و مشترکان را تهدید کند از این رو تمامی عزیزان را به رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز توصیه می‌کنیم.

وی بیان کرد: استفاده از لوازم گاز سوز استاندارد و دارنده برچسب انرژی توصیه می‌شود.

بوجارزاده با بیان اینکه دودکش بر مبنای گزارش‌های دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام پزشکی بیشترین و شایع‌ترین علل مرگ خاموش مشترکان بوده است،گفت: مشترکان دودکش‌های خود را چک کنند. توصیه اکید داریم که از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.همچنین ارتفاع دودکش باید مناسب باشد بطوریکه از طریق شیشه و پنجره نصب نشده باشد. به عبارتی باید دقت شود تا دودکش به بدنه شیشه و پنجره نچسبد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: نصب کلاهک H در پشت بام بسیار ضروری است همچنین دقت لازم را برای تبادل هوا و جریان اکسیژن در داخل منازل به عمل آورند.

وی اضافه کرد: به طوری که همه درز‌ها نباید بسته باشد چرا که گاز برای مصرف شدن و سوختن نیاز به اکسیژن دارد ،بنابراین اکسیژن داخل منازل را مصرف می‌کند از اینرو حتما درزهای ورودی برای اکسیژن در خانه تعیبه شود.

بوجارزاده با بیان اینکه آبی بودن شعله بخاری از دیگر نکات ضروری است ،افزود: مشترکان دقت کنند که شلنگ‌ها طولانی نباشد.

سخنگوی شرکت ملی گاز تأکید کرد: اگر مشترکان با احساس نشتی گاز و بحث مونواکسید کربن روبه‌رو شدند با سامانه 194 تماس بگیرند.

بوجارزاده بیان کرد: دمای رفاه و استاندارد فصل سرما بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد است.

سخنگوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: شرکت ملی گاز از گذشته برای جلوگیری از قطعی و اُفت فشار گاز تمهیدات لازم را اعمال کرده است به طوری که به توسعه خطوط انتقال گاز به ویژه در استان‌های شمالی و غربی کشور پرداخته‌ است.

وی ادامه داد: خطوط انتقال گاز احداث شده وهم اکنون در حال بهره‌برداری است همچنین برنامه جامعی برای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها خطوط انتقال گاز و تجهیز فشار گاز انجام شده است ،بنابراین با آمادگی کامل آماده ارائه خدمات به مشترکان هستیم.

بوجارزاده در پایان گفت: مشکلی مبنی بر قطعی و اُفت فشار گاز نخواهیم داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها