پرواز‌های فرودگاه مهرآباد و امام چه زمانی عادی می‌شود؟

کد خبر: 777738

وزیر راه و شهر سازی گفت: پروازها در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاه ها به شرایط عادی دو، سه روز زمان می برد.

پرواز‌های فرودگاه مهرآباد و امام چه زمانی عادی می‌شود؟
خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهر سازی گفت: پروازها در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاه ها به شرایط عادی دو، سه روز زمان می برد.
عباس آخوندی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه روزانه از فرودگاه مهرآباد ۴۳۰ پرواز و از فرودگاه امام خمینی ۲۲۰ پرواز صورت می‌گرفت افزود: پس از بارش برف و یخ زدگی این فرودگاه‌ها که منجر به بروز اختلالاتی در پرواز‌های آن‌ها شد، نشست و برخاست هواپیما‌ها در آن‌ها از دوشنبه از سرگرفته شد. وی افزود: از ظهر دوشنبه ۸۰ پرواز نشست وبرخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد و ۲۰ پرواز هم در فرودگاه امام صورت گرفت. وزیر راه وشهر سازی افزود: آنچه باعث بروز اختلال در پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شد مشکل نبود دید مستقیم خلبان بود. وی افزود: خلبان برای بلند شدن از باند هر فرودگاه نیاز به ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر دید مستقیم دارد و برای نشستن هواپیما به ۸۰۰ متر دید مستقیم نیاز است در حالی که این دید در فرودگاه مهرآباد به ۳۰۰ متر رسیده و در فرودگاه امام وضعیت بدتر بود. آخوندی همچنین گفت: تمام جاده‌ها و مسیر‌های شریانی اصلی کشور به جز آزاد راه تهران ساوه و جاده قدیم تهران - قم بازگشایی شده است. وی افزود: با پیش آگاهی نیرو‌ها زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی آمادگی کامل برای بروز چنین وضعیتی را داشتیم و تمام امکاناتمان را به کارگرفتیم، اما به هیچ وجه مدعی نیستیم که هیچ مشکلی پیش نیامده است. آخوندی گفت: برف اخیر نشان داد تهران و شهر‌های بزرگ در حمل و نقل متکی به جاده است درحالی که باید به سمت شهر سازی ریل پایه برویم. وی اضافه کرد: نیازمند ایجاد یک شبکه ریلی کامل در تهران و شهر‌های بزرگ هستیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها