آمار‌های ضد و نقیض از تعداد رادار‌های تقرب فرودگاه‌ها

کد خبر: 787187

در حالی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با تایید نبود رادار در فرودگاه یاسوج اعلام کرده بود ۵ فرودگاه کشور رادار تقرب دارند که مقام مسئول سازمان هواپیمایی گفت: فقط ۴ فرودگاه کشور به رادار تقرب تجهیز شده اند.

آمار‌های ضد و نقیض از تعداد رادار‌های تقرب فرودگاه‌ها
خبرگزاری تسنیم: در حالی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با تایید نبود رادار در فرودگاه یاسوج اعلام کرده بود ۵ فرودگاه کشور رادار تقرب دارند که مقام مسئول سازمان هواپیمایی گفت: فقط ۴ فرودگاه کشور به رادار تقرب تجهیز شده اند.
بلافاصله پس از سانحه دلخراش سقوط ATR هواپیمایی آسمان عدم تجهیز فرودگاه یاسوج به رادار تقرب به عنوان یکی از دلایل احتمالی بروز حادثه صبح یکشنبه ۲۹ بهمن مطرح شد. در خلال اعلام زمان سقوط‌ای تی آر ۷۲ در کوه دنا مصاحبه‌ای به نقل از مدیرکل فرودگاه یاسوج مبنی بر نبود رادار در این فرودگاه منتشر شد. خبری که کمی بعد محسنیان (مدیر کل فرودگاه یاسوج) در گفت: وگو با تسنیم آنرا از اساس تکذیب کرد. پس از تایید و تکذیب‌های راداری و در فاصله بیش از ۴۸ ساعت پس از محوشدن ATR آسمان از رادار مرکز کنترل فضای کشور، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری حاضر شد. رحمت الله مه آبادی با بیان "طبق رویه‌های حرفه‌ای پس از هر حادثه‌ای سعی می‌کنیم صحبت نکرده و سکوت کنیم" گفت: این بار نیز برهمین اساس تابع سازمان هاپیمایی کشوری بودیم و تا این لحظه هیچ مصاحبه‌ای از مدیران شرکت فرودگاه‌ها در رابطه با سقوط هواپیما آسمان انجام نشده و هرگونه مصاحبه‌ای را تکذیب می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه مدیر فرودگاه یاسوج با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده است، گفت: طی ۳ سال اخیر در فضای کشور و فرودگاه‌ها اتفاقات بسیار بزرگی افتاده و ایمنی را با خرید تجهیزات در سطح قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌ایم. در همین راستا حدود ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه یاسوج هزینه شده و ۶۰۰ متر طول باند آن را افزایش یافته است. وی به ابهامات مطرح شده در خصوص رادار فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از تجهیز کشور به رادار ارتقای کیفیت کنترل ترافیک فضا است، ضمن اینکه این رادار‌ها از برخورد هواپیما‌ها جلوگیری می‌کند. وی با تاکید بر اینکه آنچه ایمنی می‌آورد تجهیزات نیست، بلکه اجرای درست دستورالعمل است، اظهار کرد: در حال حاضر ۵ فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، اصفهان، شیراز و مشهد دارای رادار تقرب هستند. مه‌آبادی با بیان اینکه رادار تقرب فرودگاه مهرآباد ۱۲ فرودگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: به زودی برای توسعه ظرفیت فرودگاه بندرعباس رادار تقرب نیز در این فرودگاه نصب می‌شود. تجهیز ۵.۷ درصد فرودگاه‌ها به رادار تقرب در همین حال مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری نیز با تاکید بر این‌که فرودگاه یاسوج رادار ندارد به تسنیم گفت: از بیش از ۷۰ فرودگاه کشور فقط ۴ فرودگاه (۵.۷ درصد) رادار تقرب دارند. رضایی فر با بیان این‌که رادار برای افزایش کنترل ترافیک پروازی بوده و ظرفیت فرودگاه را افزایش می‌دهد، افزود: رادار تقرب برای فرودگاه‌هایی وجود دارد که ترافیک زیادتری را می‌توانند دریافت کنند؛ مانند فرودگاه مهرآباد که روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرواز دارد، اما فرودگاه یاسوج هفته‌ای دو یا سه پرواز دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها