اکنون زمان پیوستن به سازمان تجارت جهانی نیست

کد خبر: 799287

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آمریکا و چین از اعضای اصلی سازمان تجارت جهانی فقط منافع خود را در این سازمان دنبال می کنند، گفت: اکنون زمان پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیست.

اکنون زمان پیوستن به سازمان تجارت جهانی نیست
خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آمریکا و چین از اعضای اصلی سازمان تجارت جهانی فقط منافع خود را در این سازمان دنبال می کنند، گفت: اکنون زمان پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیست.
رحیم زارع در گفتگوی ویژه خبری افزود: پیوستن به سازمان تجارت جهانی الزاماتی از جمله اصلاح وضع نابسامان بانکی، داشتن راهبرد توسعه صنعتی و تجارت بلندمدت، هماهنگی میان سیاست‌های پولی و بانکی، ­اصلاحات گمرکی و ساماندهی به وضع مناطق آزاد­می خواهد که اکنون این شرایط فراهم نیست. وی گفت: برجام فرصت مناسبی برای پیوستن کشورمان به سازمان تجارت جهانی بود، اما از آن استفاده نشد. زارع افزود: سهم ایران از ۳۸ هزار میلیارد دلار ­­تجارت جهانی ۳۳ صدم درصد است و در سال گذشته ۵۴ میلیارد دلار واردات در مقابل ۴۷ میلیارد دلار صادرات داشته ایم و این نشان می‌دهد شرایط کشور برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی مناسب نیست. وی گفت: البته نقش سازمان تجارت جهانی با موافقت نامه‌های منطقه‌ای در حال کمرنگ شدن است. زارع افزود: کشور امروز ثبات اقتصادی ندارد و قوانین کشورمان با قوانین سازمان تجارت جهانی هماهنگ نیست، زیرا اکنون هر قانونی در مجلس نوشته می‌شود برای فرار از تحریم هاست. وی گفت: کشورهایی­ در پی سازمان تجارت جهانی می‌روند که شرایط عادی داشته باشند، اما دولت ایران راهبردی برای حمایت از اقتصاد کشور ندارد. زارع افزود: این مسئله را نیز باید در نظر داشت که امریکا و چین اعضای اصلی سازمان تجارت جهانی هستند، اما فقط منافع خود را دنبال می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها