تولیدکننده سیمان: تخفیف ۵۰ درصدی می‌دهیم تا زنده بمانیم

کد خبر: 804605

یک کارشناس سیمان با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا سیمان زیر ۴۰ دلار به فروش نمی رسد، گفت: در ایران تولیدکننده مجبور است به دلیل مازاد تولید سیمان را حدود ۲۰ دلار بفروشد.

تولیدکننده سیمان: تخفیف ۵۰ درصدی می‌دهیم تا زنده بمانیم
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سیمان با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا سیمان زیر ۴۰ دلار به فروش نمی رسد، گفت: در ایران تولیدکننده مجبور است به دلیل مازاد تولید سیمان را حدود ۲۰ دلار بفروشد.
علی‌محمد بُد با اشاره به اینکه میزان مصرف سیمان در سال گذشته حدود ۳ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: البته با وجود این میزان رشد مصرف، آمار‌ها نشان می‌دهد که مازاد تولید سیمان در سال گذشته ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن بوده است. وی با اعلام اینکه واحد‌های تولیدی برای زنده ماندن و فعالیت مجبور به ارزان فروشی شده اند، افزود: همین ارزان فروشی واحد‌های تولیدی باعث شده تا در بازار‌های صادراتی از جمله عراق همچنان سهم خود حفظ کنیم، اما تا کی واحد‌ها می‌توانند ارزان‌فروشی کنند؟ دولت باید در این رابطه مساعدت لازم را انجام دهد تا قیمت تمام‌شده کالا برای تولیدکننده گران تمام نشود. این کارشناس سیمان اضافه کرد: در هیچ کجای دنیا سیمان زیر ۴۰ دلار به فروش نمی‌رسد، اما در ایران تولیدکننده مجبور است به دلیل مازاد تولید سیمان را حدود ۲۰ دلار بفروشد. بُد بر لزوم استقرار زیر ساخت برای حمل و نقل سیمان اشاره کرد و گفت: اگر با همکاری راه آهن زیر ساخت حمل و نقل سیمان فراهم شود بخشی از مشکلات تولیدکنندگان این حوزه برطرف می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها