سایه سنگین تجهیزات چینی بر سر پتروشیمی‌ها

کد خبر: 809324

عضو کمیسیون انرژی مجلس، بر لزوم استفاده مجتمع های پتروشیمی از تجهیزات داخلی تاکید کرد.

سایه سنگین تجهیزات چینی بر سر پتروشیمی‌ها
خبرگزاری دانشجو:عضو کمیسیون انرژی مجلس، بر لزوم استفاده مجتمع های پتروشیمی از تجهیزات داخلی تاکید کرد.
حسن بهرام نیا با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: لازمه حمایت از کالای ایرانی و داخلی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و پیام نوروزی ایشان عزم و اراده حاکمیتی به ویژه در دولت است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر نفت در نشست با کمیسیون انرژی تاکید کرد که در بخش نفت و تجهیزات نفتی از تولیدات داخلی استفاده می‌شود، مگر اینکه کالای داخلی وجود نداشته باشد، لذا اگر مشابه کالای خارجی در داخل کشور وجود داشته باشد، حتی با قیمت تمام شده بیشتر از تولیدات داخلی استفاده می‌شود. گفتمان واحدی در مجلس برای استفاده از کالا‌های داخلی ایجاد شده است و عمل کردن خلاف این موضوع خلاف سیاست‌های حاکمیت است.
واردات تجهیزات چینی به کشور توجیهی ندارد وی با بیان اینکه براساس آمار‌های اعلامی ۳۰ درصد تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی از داخل و ۷۰ درصد از چین تهیه می‌شود، ادامه داد: اگر این تجهیزات در ایران تولید نمی‌شد، توجیهی برای واردات وجود داشت، اما اکنون که تجهیزات در ایران تولید می‌شود، واردات از کشور چین توجیهی ندارد. نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: واردات تجهیزات پتروشیمی چینی خلاف شعار سال و اقتصاد مقاومتی و به زیان تولید، اشتغال، معیشت مردم و قوام و استحکام اقتصاد است. تجهیزات نفتی باید از تولیدات داخلی تامین شود وی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها باید از تولیدات و تجهیزات داخلی استفاده کنند، افزود: گفتمان واحدی در مجلس برای استفاده از کالا‌های داخلی ایجاد شده است و عمل کردن خلاف این موضوع خلاف سیاست‌های حاکمیت و کم لطفی به مردم است. بهرام نیا با تاکید بر اینکه تجهیزات نفتی باید از تولیدات داخلی تامین شود، ادامه داد: از تولیدات و تجهیزات نفتی شرکت‌های توانمند باید در حوزه نفتی استفاده شود و در این راستا علم کشور باید صنعتی شود و تولید علم به مصرف صنعت برسد. تجهیزات پتروشیمی داخلی حتی اگر کیفیت آن پایین‌تر بوده و قیمت آن بالاتر است، باید در مجتمع‌ها استفاده شود.
ضرورت واردات تکنولوژی‌های جدید تجهیزات پتروشیمی به کشور وی اظهار داشت: صنایع و تجهیزاتی که در حوزه پتروشیمی در داخل کشور وجود ندارد باید وارد و تکنولوژی آن اخذ شود تا تولید این تجهیزات جدید در داخل کشور انجام شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت استفاده از کالای ایرانی، تصریح کرد: کیفیت تجهیزات پتروشیمی داخلی حتی اگر کیفیت آن پایین‌تر بوده و قیمت آن بالاتر است، باید در مجتمع‌ها استفاده شود، چراکه براساس سیاست حاکمیتی نگاه‌ها باید به جای واردات به تولیدات داخل باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها