بهره برداری از ایکس ری کامیونی در گمرک دوغارون

کد خبر: 810085

ایکس ری پر سرعت کامیونی گمرک دوغارون با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران صبح امروز افتتاح شد.

بهره برداری از ایکس ری کامیونی در گمرک دوغارون
خبرگزاری تسنیم: ایکس ری پر سرعت کامیونی گمرک دوغارون با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران صبح امروز افتتاح شد.
دومین ایکس ری پیشرفته در نقاط مرزی گمرکات استان رضوی است که از محل اعتبارات داخلی گمرک خریداری و به بهره برداری رسید. روز گذشته نیز یک دستگاه ایکس ری پیشرفته کانتینری در گمرک سرخس به بهره برداری رسید. به گفته فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران تا پایان سال ۹۷ گمرکات حساس و مهم کشور به دستگاه‌های کنترلی ایکس مجهز خواهد شد. ایکس ری پرسرعت گمرک دوغارون می‌تواند در یک ساعت ۱۲۰ کامیون را اسکن کرده و قادر است روزانه تا ۱۳۰۰ کامیون را اسکن و اطلاعات آن‌ها را به اپراتور‌ها منتقل کند. این ایکس ری پیشرفته توانسته در تست‌های انجام شده به طور میانگین درهر ۳۰ ثانیه یک کامیون را اسکن و اطلاعات آن را در اختیار ماموران گمرک قرار دهد. پیش از این ایکس ری‌هایی که فعال بودند تنها ۲۰ کامیون را در ساعت اسکن می‌کردند. در ایکس ری پر سرعت پلاک خوانی و کانتینر خوانی توسط دوربین‌ها انجام میشود. هم چنین این ایکس ری راننده را تشخیص داده و تنها کامیون اسکن میشود و راننده نیازی به خروج از کامیون ندارد. با راه اندازی این ایکس ری، گمرک دوغارون صاجب دومین دستگاه کنترلی ایکس ری شد. پیش از این یک دستگاه ایکس ری معمولی در این گمرک راه اندازی شده بود. مرز گمرکی دو غارون یکی از پرترددترین مرز‌های گمرکی کشور است. هم چنین این گمرک از جمله مرز‌های گمرکی است که بیشترین کشفیات قاچاق مواد مخدر را در کارنامه دارد. گمرک ایران در ادامه روند تجهیز گمرکات حساس به ابزار‌های کنترلی و دستگاه‌های کنترلی ایکس ری طی دو روز گذشته دو گمرک سرخس و دوغارون را به ایکس ری کامیونی از نوع پیشرفته مجهز کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها