تهرانی‌ها در تابستان چقدر برق مصرف می‌کنند؟

کد خبر: 813929

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: پیش بینی می کنیم میزان مصرف برق در تهران در اوج به ۵ هزار مگاوات برسد که در این صورت شرایط تامین برای ما سخت می شود.

تهرانی‌ها در تابستان چقدر برق مصرف می‌کنند؟
خبرگزاری صدا و سیما:مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: پیش بینی می کنیم میزان مصرف برق در تهران در اوج به ۵ هزار مگاوات برسد که در این صورت شرایط تامین برای ما سخت می شود.
حسین صبوری با اشاره به اینکه در فصل تابستان همه­ زنجیره برق یعنی تولید، انتقال و توزیع باید به طور کامل در مدار باشند، افزود: امسال به دلیل­ کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی پایش شبکه برق تهران و رفع اشکالات آن و مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دادیم. قرار است ۴۰۰ مگاوات با کمک بخش‌های اداری، صنعتی و خانگی مدیریت مصرف اعمال شود تا به آسایش و آرامش مردم و مشترکان لطمه وارد نشود و دچار خاموشی نشویم. صبوری­ ساعت‌های پیک روز را از ۱۲ تا ۱۶ و پیک شب را از ۱۹ تا ۲۳ اعلام کرد و گفت: مشترکان از استفاده لوازم پر مصرف در ساعت اوج مصرف برق خودداری کنند و هر آنچه که می‌تواند به تامین برق پایدار کمک کند تا خاموشی نداشته باشیم را مدنظر داشته باشند. وی از مشترکان خواست با ۱۰ درصد صرفه جویی و صحیح مصرف کردن در طول تابستان از خاموشی جلوگیری کنیم. این مقام مسئول­­ با تاکید بر اینکه در طول تابستان فقط ۲۰۰ ساعت اوج مصرف برق داریم، افزود: با رعایت الگوی مصرف هم به اقتصاد خانواده و از طرفی به اقتصاد کشور کمک می‌کنیم. صبوری­ با اشاره به اینکه ۴ و نیم میلیون مشترک برق در تهران بزرگ وجود دارد که ۱۵ درصد مشترکان کشور را شامل می‌شود، گفت: ۱۰ درصد برق کشور را مشترکان تهرانی مصرف می‌کنند که این رقم بالایی است و می‌تواند برق چند استان را تامین کند. ۶۰ درصد مشترکان خانگی تهران الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ولی ۲۰ تا ۳۰ درصد مشترک بد مصرف در تهران داریم. الگوی مصرف برق در تابستان در تهران ۲۵۰ کیلو وات ساعت است و در فصول دیگر الگوی مصرف ۲۰۰ کیلو وات ساعت است. وی درباره افزایش ۷ درصدی قیمت برق برای مشترکان پرمصرف نیز گفت: مشترکانی که بیش از الگو برق مصرف کنند، هزینه برق آن‌ها به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و مصوبه اخیر دولت بر این مبناست که میزان مصرف بد مصرف‌ها را کنترل کنیم و این مصوبه شامل آن‌ها می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها