باران‌ها همچنان در سیر نزولی

کد خبر: 822580

ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهرماه تا هشتم خردادماه سال آبی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ معادل ۱۶۱.۶ میلی‌متر ثبت شده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۳۰.۶ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۸.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

باران‌ها همچنان در سیر نزولی

خبرگزاری ایسنا: براساس آخرین آمار ارائه شده از وضعیت بارندگی کشور حجم بارش اول مهرماه تا هشتم خردادماه معادل ۲۶۶.۳۲۱ میلیارد مترمکعب ثبت شده است و در شش حوزه اصلی کشور نیز میزان بارش‌های تجمعی در این فرجه زمانی ۶۳.۹ میلی‌متر کاهش داشته است.

در چهار حوزه اصلی کشور با کاهش بارندگی‌ها مواجه بوده‌ایم به گونه‌ای که در حوزه خلیج فارس و دریای عمان ۱۵۰.۹ میلی‌متر، در حوزه فلات مرکزی ۵۷.۷ میلی‌متر، حوزه مرزی شرقی ۲۰.۱ میلی‌متر و در حوزه قره‌قوم ۳۷.۹ میلی‌متر کاهش بارندگی داشته‌ایم.

تنها در دو حوزه خزر و دریای عمان به ترتیب با افزایش ۳۱.۱ و ۱۱۹.۷ میلی‌متری بارندگی‌ها مواجه بوده‌ایم، اما در مجموع باید گفت که وضعیت باران‌ها چندان مناسب نبوده است.

چندی پیش نیز عباس سروش معاون آب و آبفای وزیر نیرو به ایسنا گفت: در حال حاضر پوشش برف نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته، یعنی به دلیل افزایش دما بارندگی‌ها از سمت برف به بارش باران تغییر پیدا کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها