برنج خارجی ارزان شد +قیمت

کد خبر: 822758

دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: بنابر آمار موجود، از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ۱۷۸ هزارتن برنج وارد کشور شده است.

برنج خارجی ارزان شد +قیمت

باشگاه خبرنگاران جوان: مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه مشکل خاصی در واردات برنج وجود ندارد، اظهار کرد: اگرچه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برنج در ابتدا کند بود، اما هم اکنون از وضعیت مساعد تری برخوردار است.

وی از کاهش نرخ برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه واردات برنج با ارز ۴۲۰۰ تومان صورت می‌گیرد، بنابراین هر کیلو برنج خارجی با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار توزیع می‌شود.

کشاورز نرخ واقعی هر کیلو برنج خارجی با احتساب ۳ درصد سود بنکداری و ۱۲ درصد سود خرده فروشی را ۷ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه مشکل خاصی در واردات وجود ندارد، افزود: البته با توسعه مبادی وارداتی و رقابت بین کشور‌های صادرکننده، قیمت برنج خارجی در بازار‌های مبدا کاهش خواهد یافت.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره آخرین وضعیت واردات برنج در سال ۹۷ تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت، ۱۷۸ هزارتن برنج وارد کشور شد که با توجه به تامین بخشی از نیاز کشور از محل واردات، مقدار دیگری به منظور ذخیره سازی تا قبل از دوره ممنوعیت وارد خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها