گمرک آستارا قاچاق خودرو‌های خارجی را تکذیب کرد

کد خبر: 828931

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ورود چهار دستگاه خودروی خارجی از این گمرک به داخل کشور در روز‌های گذشته، به صورت قانونی و بر اساس رویه ورود موقت و با صدور پروانه الکترونیک معتبر بوده و قاچاق بودن آن‌ها کذب است.

گمرک آستارا قاچاق خودرو‌های خارجی را تکذیب کرد
رسول امیدی روز چهارشنبه افزود: در برخی از رسانه‌ها خبر کشف و توقیف چهار دستگاه خودروی خارجی قاچاق در آستارا منتشر شده بود که پس از بررسی ستاد نظارت گمرکات استان گیلان، قانونی بودن واردات آن‌ها با رویه ورود موقت احراز شد و موضوع قاچاق آن‌ها از نظر مقررات گمرکی منتفی است.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام روابط عمومی گمرکات گیلان، ستاد نظارت گمرکات استان مراجعه نکردن مالکان خودرو‌ها به واحد شماره گذاری نیروی انتظامی جهت اخذ و نصب پلاک گذر موقت و استفاده افراد غیر مجاز (اتباع ایرانی) از آن وسایل نقلیه را علت توقیف آن‌ها دانسته است. امیدی بیان کرد: گمرک آستارا همگام با سایر نهاد‌های متولی مستقر در مرز این شهرستان، با استفاده از ابزار‌های الکترونیکی نظیر ایکس. ری در مقابله با پدیده قاچاق، جدی و فعال است. در روز‌های گذشته خبر توقیف چهار دستگاه خودروی خارجی قاچاق و دستگیری سه قاچاقچی آن در ایست بازرسی قلعه واقع در محور آستارا-اردبیل منتشر شده بود. اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند. شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند. منبع: ایرنا
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها