انتقاد ترامپ از عملکرد ژرومه‌پاول ارزش دلار را کاهش داد

کد خبر: 862001

روز گذشته دونالد ترامپ طی مصاحبه‌ای با رویترز از عملکرد ژرومه‌پاول که اخیراً توسط خود وی ریاست بانک مرکزی فدرال آمریکا منتسب شده بود درباره ارزش دلار انتقاد کرد.

انتقاد ترامپ از عملکرد ژرومه‌پاول ارزش دلار را کاهش داد

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز، انتقاد روز گذشته دونالد ترامپ از عملکرد بانک مرکزی فدرال آمریکا از رشد شاخص برخی بورس‌ها جلوگیری کرد و ارزش دلار را پایین کشید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روز گذشته دونالد ترامپ طی مصاحبه‌ای گفت که عملکرد ژرومه پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا که چند ماه پیش توسط خود ترامپ به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا انتخاب شده بود راضی‌کننده نبوده است.

انتقاد ترامپ نسبت به روند افزایش بهره بانکی توسط بانک مرکزی فدرال آمریکا بود و وی در مصاحبه خود گفت: این بانک باید برای کمک به رشد اقتصادی در آمریکا تلاش‌های خود را افزایش دهد.

به طور کلی با توجه به استقلال بانک مرکزی فدرال آمریکا نسبت به دولت رؤسای جمهور آمریکا به ندرت از عملکرد این بانک انتقاد می‌کند چرا که استقلال این بانک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آرتجوم هاتساتورجانتس کارشناس مؤسسه اکسنتو مارکتز می‌گوید: بانک مرکزی فدرال آمریکا در سیاست‌گذاری‌های پولی خود کاملاً مستقل است و انتقاد دوباره دونالد ترامپ از عملکرد این بانک نسبت به بالا بردن نرخ بهره بانکی بازار‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

طی روز جاری ارزش دلار برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و شاخص ارزش دلار در برابر سبد ۶ ارز مرجع ۰.۳۵ درصد ریخت. طی چهار روز گذشته دلار ۱.۲ درصد از ارزش خود را در برابر سبد ارز‌های مرجع از دست داده است.

ارزش یوان چین ۰.۲۵ درصد در برابر دلار بالا رفت و هر دلار ۶.۸۳۹ یوان دادوستد شد. به طور کلی طی ۴ روز گذشته ارزش یوان از ۶.۹۳۴ یوان در برابر دلار که پایین‌ترین حد خود از ژانویه سال ۲۰۱۷ بوده است فاصله گرفته و افزایش یافته است.

نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی چین در سایه جنگ تجاری با آمریکا ارزش یوان در برابر دلار را به کمترین میزان در ۱۹ ماه گذشته رسانده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها