انجام تبادلات ورود چوب از گرجستان

کد خبر: 862027

صادق نجفی ظهر امروز در بازدید از شهرک مبل و منبت ملایر اظهار کرد: صنعت و هنر این شهر مایه افتخار است و مردم قانع و خوب کشور پای انقلاب و راه شهدا هستند.

انجام تبادلات ورود چوب از گرجستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به تأمین مشکل چوب برای صنعت مبل و منبت اشاره کرد و گفت: برای ورود چوب از گرجستان تبادلات صورت گرفته و این کار به زودی شروع می‌شود.

صادق نجفی ظهر امروز در بازدید از شهرک مبل و منبت ملایر اظهار کرد: صنعت و هنر این شهر مایه افتخار است و مردم قانع و خوب کشور پای انقلاب و راه شهدا هستند.

وی ادامه داد: تهیه گزارش از افراد تولیدکننده باید یک برنامه مدون باشد و مسؤولان مربوطه با غیرت و جدیت ورود کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در حال حاضر تولید مبل و منبت و ایجاد بازار فروش مناسب و تولید خوب باید از طرف دولت حمایت شود و نیز صندوق ضمانت تا ۸۰ درصد ضمانت فعال شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید تسهیلات را بدهند و هیچ واحد تولیدی به علت بدهی نباید بسته شود، گفت: البته در این زمینه یکسری بسته‌های حمایتی تنظیم و طرح‌هایی نیز ارائه شده است.

نجفی زمان و شرایط فعلی کشور را حساس خواند و تصریح کرد: باید با عزمی راسخ از خوشه‌ها حمایت شود و اینکه چرا نباید لایحه‌ای در خصوص خوشه‌ها در مجلس وجود داشته باشد؟!

وی رمز پیشرفت در کار و ترقی را پیگیری و جدیت در کار عنوان کرد و افزود: کار‌های ارائه شده به بازار باید مورد علاقه و جذاب برای مشتری باشد پس لازم است تولیدکننده صنعت مبل و منبت به روز بوده و طرح‌ها و مدل‌هایش دارای تنوع باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: زیرساخت‌ها و مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی باید با تبادل و گفتگو حل و فصل شود.

وی در ادامه به تأمین مشکل چوب برای صنعت مبل و منبت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای ورود چوب از گرجستان تبادلات صورت گرفته و این کار به زودی شروع می‌شود و تولیدکنندگان مبل و منبت نگران نباشند.

نجفی با اشاره به اینکه مجموعه شهرک‌های صنعتی ملایر به عنوان شهرک تخصصی مبل و منبت است گفت: حوزه مبل و منبت یک بخش صنعتی حساسی است که در حال انجام زیرساخت‌های آن هستیم.

وی برپایی تور‌های مختلف و بازدید از شهر مبل و منبت ملایر را در رونق این بازار بسیار موثر خواند.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مبل و منبت ملایر دارای مشکلاتی هستند، اظهار کرد: شهرک‌ها با وجود مهیا شدن زیرساخت‌ها همچنان دارای مشکلاتی هستند.

باب‌الله فتحی با اشاره به این که مشکل برق در شهرک‌های صنعتی ملایر همچنان وجود دارد، افزود: شهرستان ملایر دارای ظرفیت بالایی به خصوص در مبل و منبت است و پیگیری برخی معضلات و مشکلات واحد‌های صنعتی خواسته تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: شهرستان ملایر با وجود صنایع مبل و منبت و کشمش دارای بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز افزود: خوشه مبل و منبت ملایر سالهاست انجام شده، اما با پیگیری‌های انجام گرفته به عنوان محور اصلی خوشه مبل و منبت احیا شد.

کیوان گردان با اشاره به اینکه تور صنعتی به کشور گرجستان برگزار شد و عده‌ای از افراد شاغل در این حرفه به این کشور اعزام شدند و مدل‌ها و طرح‌های مختلف را دیدند، تصریح کرد: همین امر باعث شد که برای نخستین بار در کشور مدل‌های جدیدی ایجاد شود و برای عرضه مستقیم بخشی را در نمایشگاه متمرکز کرده‌ایم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه حضور مسؤولان در شهرستان‌ها منجر به دیدن مشکلات مردم و صنایع از نزدیک می‌شود، اظهار کرد: عدم هماهنگی سازمان‌ها یکی از مشکلات اساسی در مدیریت کشور است و باعث شده که شرایط اقتصادی مردم را به زانو درآورد.

محمد کاظمی با بیان اینکه ملایر شهر ملی مبل و منبت معرفی شده است، افزود: در جشنواره مبل و منبت ۶۰ هزار نفر وارد ملایر شدند، اما متأسفانه زیرساخت‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: توسعه شهرک‌های صنعتی خود زمینه اشتغال را ایجاد کرده و جوانان با ورود در این حرفه می‌توانند ابداع‌کنندگان طرح‌های نو و جدید باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها