جزئیات جلسه امروز شورای رقابت از زبان شیوا

کد خبر: 866847

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه متأسفانه در یکی دو ماه گذشته شاهد رشد قابل توجه قیمت خودرو در سطح بازار بودیم، افزود: در جلسه امروز افزایش قیمت خودرو به دریافت استعلام نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی موکول شد.

جزئیات جلسه امروز شورای رقابت از زبان شیوا

خبرگزاری تسنیم: رضا شیوا در خصوص دستور جلسه امروز شورای رقابت که به منظور بررسی بازار خودرو برگزار شده بود اظهار داشت: در مصوبات گذشته شورای رقابت خودروسازان باید تولید خود را حفظ و حتی سالانه ۵ درصد افزایش تولید داشته باشند. در کنار این موضوع باید حاشیه بازار نیز برطرف شود تا مصرف کننده واقعی بتواند امکان خرید خودرو را داشته باشد.

وی با بیان این که متاسفانه در یکی دو ماه گذشته این شروط اجرایی نشد و حتی شاهد رشد قابل توجه قیمت‌ها در سطح بازار بودیم، افزود: همین موضوعات باعث شد جلسه امروز به منظور بررسی بازار خودرو برگزار شود. در این جلسه خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را مطرح کردند.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: مدیران عامل دو شرکت خودروساز به همراه تعدادی از اعضای هیئت مدیره ایرانخودرو و سایپا در این جلسه حضور داشتند و توضیحاتی در مورد تولید مطرح کردند چرا که تولید یکی از خودروسازان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده بود.

شیوا با اعلام اینکه خودروسازان در این جلسه اعلام کردند تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده است، افزود: به اعتقاد آن‌ها ما سایت را برای فروش ۲ هزار خودرو باز می‌کنیم، اما یک مرتبه چند صد هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه می‌کنند که همین موضوع باعث اختلال در سایت فروش می‌شود.

وی با اعلام این که توضیحات خودروسازان برای برخی از اعضا قانع کننده و برخی از اعضا مخالف برخی از مسائل بودند، اظهار داشت: خودروسازان مدعی بودند که مواد اولیه از جمله پلیمر، آلومینیوم افزایش پیدا کرده که در کنار این موضوع رشد قیمت ارز نیز بر حجم مشکلات آن‌ها اضافه کرده است، در مجموع رشد قیمت مواد اولیه که از سوی خودروسازان مطرح شد واضح نبود و قرار بر این شد تا شورای رقابت نرخ تورم بخشی ۵ ماهه نخست امسال را از بانک مرکزی استعلام کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها