قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۵

کد خبر: 868097

خرید‌های فیزیکی و تضعیف ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز با اندکی افزایش مواجه شود، اما تضعیف ارزش یوان به دلیل نگرانی از در پیش بودن تعرفه‌های جدید دولت آمریکا علیه کالا‌های چینی موجب شد تا رشد قیمت فلز زرد ناچیز باشد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۵

خبرگزاری تسنیم: خرید‌های فیزیکی و تضعیف ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز با اندکی افزایش مواجه شود، اما تضعیف ارزش یوان به دلیل نگرانی از در پیش بودن تعرفه‌های جدید دولت آمریکا علیه کالا‌های چینی موجب شد تا رشد قیمت فلز زرد ناچیز باشد.

به گزارش رویترز، خرید‌های فیزیکی و تضعیف ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز با اندکی افزایش مواجه شود، اما تضعیف ارزش یوان به دلیل نگرانی از در پیش بودن تعرفه‌های جدید دولت آمریکا علیه کالا‌های چینی موجب شد تا رشد قیمت فلز زرد ناچیز باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۱۹۷ دلار و ۳۸ سنت رسید. در جلسه قبل فلز زرد نیم درصد افزایش یافته بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۰۲ دلار رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه‌ای ان زد در این باره گفت: «تضعیف جزئی ارزش دلار موجب توقف بخشی از روند فروش طلا شده که در اوایل این هفته شاهد بودیم.»

وی افزود: «دیگر عامل تقویت قیمت طلا رشد تقاضای فیزیکی به ویژه در هند بوده است. به نظر می‌رسد که این مسئله نیز اندکی احساس حاکم بر بازار طلا را تقویت کرده است.» تضعیف بیشتر ارزش دلار می‌تواند به تداوم روند افزایش قیمت طلا کمک کند.

قیمت طلا نسبت به رقم ۱۳۶۵ دلار و ۲۳ سنتی ثبت شده در ماه آوریل بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است. افت قیمت طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار موجب شده تا اشتها برای خرید فلز زرد نه تنها در کشور‌هایی نظیر هند و چین بلکه در جنوب شرق آسیا نیز با هدف سرمایه گذاری افزایش یابد.

میزان خرید طلای هند در ماه اوت بیش از دو برابر شده و به بالاترین رقم در طی ۱۵ ماه گذشته رسیده است.

در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند واشنگتن به زودی تعرفه‌های بیشتری را علیه کالا‌های چینی اعمال کند، ارزش یوان امروز در برابر دلار آمریکا باز هم کاهش یافت و موجب شد تا طلا برای خریداران چینی گرانتر شود.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها