واکنش وزیر اسبق اقتصاد به نوسانات بازار ارز

کد خبر: 875802

سید شمس الدین حسینی معتقد است سامانه‌هایی مانند سامانه ثبت سفارش در وزارت صمت ایجاد شد تا از این طریق اشراف اطلاعاتی حاصل شود و مجری مصمم باید به خوبی این کار را انجام دهد.

واکنش وزیر اسبق اقتصاد به نوسانات بازار ارز

خبرگزاری فارس: سید شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد فقط بخشی از تلاطم موجود در بازار ارز را ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکا دانست و به رادیو اقتصاد گفت: اعمال تحریم جزئی از استراتژی امنیت ملی آمریکاست بنابراین برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی باید زیرساخت‌های دائمی ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه در یک خوش بینی و درک نادرست از تحریم‌ها که قابل رفع است زیرساخت‌های دائمی طی سه سال اخیر کنار گذاشته شده به طوری که ایجاد دوباره این زیرساخت‌ها زمان بر می‌باشد.

وزیر اسبق اقتصاد تصریح کرد: از مشکلات سال‌های ۹۰ و ۹۱ نداشتن اشراف اطلاعاتی بوده بنابراین سامانه‌هایی مانند سامانه ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد تا از این طریق اشراف اطلاعاتی حاصل شود.

حسینی با تاکید براینکه کنترل بازار ارز نیازمند دو نوع مدیریت درونی و بیرونی است، ادامه داد: عرضه و تقاضای ارز باید کنترل شود این درحالیست که میان مدیریت بازار ارز و بازار کالا ارتباطی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای کسب موفقیت در شرایط کنونی داشتن برنامه مطلوب ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: این برنامه از طریق مجری مصمم باید به خوبی اجرا شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها