تجارت روسیه و چین تا ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

کد خبر: 876466

مبادلات تجاری بین روسیه و چین به سرعت در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد و در ۶ سال آینده ۲ برابر شود.

تجارت روسیه و چین تا ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

خبرگزاری مهر:به نقل از راشاتودی، طبق گفته ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، مبادلات تجاری بین روسیه و چین به سرعت در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد و انتظار می‌رود ظرف ۶ سال آینده این میزان دو برابر شود.

در سند فعالیت‌های دولت برای دوره زمانی تا ۲۰۲۴، آمده است: برنامه‌ریزی شده است که تجارت روسیه با چین به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد و سرمایه‌گذاری چین در اقتصاد روسیه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار شود.

این سند دولتی همچنین نشان می‌داد که تجارت روسیه با سایر کشورهای جهان هم گسترش خواهد یافت. تجارت روسیه با هند تا سال ۲۰۲۴ به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید. تجارت روسیه با کشورهای خاور میانه و شمال آفریقا به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید، در حالی که تجارت این کشور با کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آمریکای لاتین به ترتیب به ۷ میلیارد دلار و ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

چین بزرگترین شریک تجاری روسیه است و در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵ درصد از تجارت بین‌المللی روسیه را به خود اختصاص داد. تجارت دو جانبه بین دو کشور در سال گذشته ۳۱.۵ درصد رشد کرد و به ۸۷ میلیارد دلار رسید.

سهم تجارت دو کشور با ارزهای ملی هم رشد کرده است. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۹ درصد از پرداخت‌های به ازای واردات روسیه به چین با روبل انجام شد و ۱۵ درصد از واردات چین به روسیه هم با یوآن پرداخت شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها