نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

کد خبر: 878937

یک مقام مسئول گفت: کاهش نرخ دلار بر کاهش قیمت انواع مکمل،کنستانتره، روغن های مصرفی که با ارز آزاد وارد می شود،تاثیر خواهد گذاشت.

عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره تاثیر سقوط نرخ دلار بر بازار نهاده های دامی اظهارکرد: با توجه به اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات کنجاله سویا و ذرت،سقوط نرخ دلار در بازار نهاده های دامی تاثیری نداشته است.

به گفته وی انتظار جامع تولیدکنندگان آن است که نرخ نهاده های دامی براساس قیمت واقعی ارز 4200 تومان عرضه شود چرا که این امر در کاهش هزینه مرغداران تاثیر بسزایی دارد.

حجت ادامه داد: مرغداران برای ثبات نسبی بازار نهاده های دامی انتظار دارند تا کنجاله سویا و ذرت طبق ارز 4200 تومان از طریق تشکل و اتحادیه ها عرضه شود تا مجبور نباشند که نهاده های مورد انتظار خود را 10 تا 15 درصد بالاتر خریداری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر کاهش نرخ دلار بر بازار سایر نهاده ها افزود: اگرچه سقوط نرخ دلار برکاهش قیمت انواع مکمل ها،کنسانتره و روغن های مصرفی که با ارز آزاد وارد می شود، تاثیر گذار است ، اما طی چند روز اخیر این موضوع تاثیری بر بازار نداشته است و حال انتظار می رود در هفته های آتی با ورود کالا با ارز جدید،قیمت در بازار کاهش یابد

وی درباره تاثیر اعتصاب کامیون داران بر وضعیت بازار مرغ گفت: با توجه به اعتصاب کامیون داران،مرغداران با کمبود نهاده ها روبرو هستند که از این رو به علت کمبود دان،به ناچار مرغ تولیدی خود را زود تر از موعد به بازار عرضه می کنند.

حجت با اشاره به اینکه عرضه نهاده دامی از سوی شرکت پشتیبانی جوابگوی نیاز مرغداران نیست،بیان کرد: با وجود آنکه استمرار روند کاهش نرخ نهاده های دامی می تواند عرضه مرغ در بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، از این رو باید با استفاده از سایر وسایل حمل و نقل از جمله خطوط ریلی،سرعت بیشتری به توزیع نهاده ها بخشید.

این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 7 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 10 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هم اکنون هر کیلو مرغ زنده با زیان 700 تا 800 تومانی در بازار عرضه می شود.

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ هزینه های تولید در سال جاری،اگر حمایت لازم از مرغداران صورت نگیرد،بی شک تولید مرغ به سبب کاهش نقدینگی مرغداران دچار چالش خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها