سهام آسیایی به دردسر افتاد

کد خبر: 885799

تداوم نگرانی‌های جهانی در مورد درآمدهای شرکت‌های آمریکا گرفته تا تنش‌های خاورمیانه موجب شد در معاملات امروز بازارها، سهام آسیایی افت کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با تداوم نگرانی‌های جهانی از نگرانی در مورد درآمدهای شرکت‌های آمریکا گرفته تا تنش‌های خاورمیانه، سهام آسیایی افت کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، به سقوط بیش از ۲ درصدی روز گذشته خود ادامه داد و ۰.۲ درصد افت کرد.

این هفته سهام جهان تحت فشار تنش‌هایی از سوی درآمد شرکت‌های آمریکایی، بودجه ایتالیا، تنش‌های تجاری آمریکا و فشارهای بین‌المللی به عربستان سعودی بر سر ماجرای قتل روزنامه‌نگار عربستانی، جمال خاشقجی، افت کردند.

سهام تحت شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۳ درصد افت کردند، درحالی که کامپوزیت شانگهای ۰.۶ درصد عقب‌نشینی کرد.

کوسپی کره‌جنوبی دچار لغزشی ۰.۲۵ درصدی شد و نیکی ژاپن ۰.۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

این درحالی صورت گرفت که پس از بازگشت سهام وال‌استریت از سقوط سنگین میان جلسه‌ای دیروز و جبران بیشتر ضررها، افت سهام منطقه آسیا، متوسط بود.

هر سه شاخص مهم وال‌استریت روز سه‌شنبه را با سقوط سنگین آغاز کردند اما با هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام سقوط کرده در آخر روز، شاخص‌ها بیشتر افت خود را جبران کردند.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن، پس از افت ۰.۳۵ درصدی شب گذشته، در نرخ ۱۱۲.۴۹ واحد ردوبدل شد.

یوآن چین اندکی رشد کرد و به نرخ برابری ۶.۹۳۶۹ رسید. به این ترتیب بهبود نرخ یوآن از نرخ ۶.۹۴۴۵ که در روز دوشنبه ثبت کرده بود و بدترین نرخ ۲ ساله آن بود، تداوم یافت.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان در نرخ ۹۶.۹۷۹ واحد، ثابت ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها