دوربین مدار بسته وایرلس، مزایا و معایب

کد خبر: 893255

دوربین مدار بسته وایرلس (بی سیم) مانند دوربین مداربسته معمولی کار می کند، با این تفاوت که بطور مستقل می تواند به شبکه اینترنت متصل شود و با قابلیت اتصال بیسیم و انتقال تصویر وایرلس بر روی موبایل و یا لپ تاپ، تصاویر منتقل می‌گردند.

دوربین مدار بسته وایرلس، مزایا و معایب

سرویس اقتصادی فردا: دوربین مدار بسته وایرلس (بی سیم) مانند دوربین مداربسته معمولی کار می کند، با این تفاوت که بطور مستقل می تواند به شبکه اینترنت متصل شود و با قابلیت اتصال بیسیم و انتقال تصویر وایرلس بر روی موبایل و یا لپ تاپ، تصاویر منتقل می‌گردند. بنابراین دسترسی به تصاویر ضبط شده بسیار آسان خواهد بود، در این مقاله تیم مشاوره و مهندسی شرکت الکامپ با توجه به سالها تجربه در واردات و فروش دوربین مدار بسته اطلاعات کامل و جامعی درباره سیستم های دوربین مدار بسته وایرلس ارائه می دهد.

دوربین های مدار بسته وای فای (بیسیم) اصولا شبیه دوربین های تحت شبکه IP فعالیت می کنند با این تفاوت که بین دوربین و دستگاه ضبط تصاویر NVR یا XVR کابلی وجود ندارد و ارتباط بصورت بیسیم برقرار می شود. شما می توانید بدون داشتن دستگاه DVR دوربین را مستقیما به گوشی یا کامپیوتر متصل کنید و در صورتی که آن را به مودم اینترنت خود متصل کنید به راحتی از طریق اینترنت و از راه دور می توانید تصاویر آن را کنترل نمایید.

دوربین مدار بسته وایرلس، مزایا و معایب

انواع دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین بی سیم شارژی :

در هنگام نصب دوربین مدار بسته ، ارتباط دوربین های مدار بسته از طریق یک سیم برق و یک سیم تصویر برقرار می شود . دوربین های مدار بسته بی سیم (وایرلس) کابل تصویر ندارند و بطور بی سیم انتقال تصویر را انجام می دهند ولی برای تغذیه برق آن از طریق آداپتور یا سیم برق دوربین را روشن و قابل استفاده نمود.

اگر می خواهید دوربین مداربسته اصلا سیم نداشته باشد، باید از نوع شارژی آن استفاده کنید. این نوع از دوربین های مداربسته مجهز به یک باتری هستند که به صورت دوره‌ای شارژ می‌شوند. دوربین‌های شارژی رم خور دسته‌ای از انواع دوربین مداربسته بدون سیم می‌باشند که دارای باتری داخلی یا دارای قابلیت نصب باتری شارژی می‌باشند.

این دوربین‌ها قابلیت اتصال بیسیم و انتقال تصویر وایرلس تصاویر بر روی موبایل یا لپ تاپ را دارند و قادر به ذخیره سازی تصاویر بر روی کارت حافظه نصب شده بر روی خود می‌باشند.

از آنجایی که معمولا این دوربین‌ها با محدودیت فضای حافظه و همچنین محدودیت شارژ باتری مواجه می‌باشند، در بسیاری از انواع دوربین‌ های مدار بسته بی سیم شارژی حافظه دار از سنسورهای حساس به صدا و سنسورهای حرکتی برای شروع فیلمبرداری در صورت شنیدن صدا یا مشاهده تصویر استفاده شده است تا شارژ باتری دوربین بیهوده تمام نشود و حجم کارت حافظه آن با تصاویر بدون حرکت پر نشود.

دوربین مدار بسته بی سیم تحت شبکه وای فای دارای سیم منبع تغذیه برق :

دسته دیگری از دوربین‌های بیسیم دوربین‌های تحت شبکه وای فای می‌باشند که ارتباط تصویر بصورت بی سیم انجام میشود ولی برای تغذیه برق از یک سیم آداپتور استفاده می کند که به نزدیکترین پریز برق قابلیت اتصال را دارد و نیاز به کابل کشی طولانی ندارد.

دسته بندی انواع دوربین مداربسته بی سیم یا وایرلس براساس نوع سیستم :

بطور کلی ، دوربین مداربسته به دو نوع آنالوگ و دیجیتال دسته بندی می شود. در ادامه توضیحاتی در مورد هر کدام از این دوربین ها ارایه می شود.

دوربین مدار بسته وایرلس آنالوگ :

انتقال صدا و تصویر در دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ، از طریق امواج و فرکانس های رادیویی انجام می گیرد. فرکانس های دوربین مداربسته آنالوگ، ۹۰۰MHz ،۲.۴ GHT ،۵.۸ GHz می باشد. در حال حاضر بیشتر این دوربین های مدار بسته آنالوگ در فرکانس ۲.۴GHZ فعالیت می کنند.

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم آنالوگ

  • هزینه این نوع از دوربین های مداربسته، ارزان تر از نوع دیجیتال است.
  • امکان استفاده از چند دستگاه گیرنده برای هر دوربین: سیگنالی که از هر دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ فرستاده می شود، می تواند توسط تعداد زیادی از دستگاه های گیرنده که در محل های مختلفی قرار گرفته اند، دریافت و نمایش داده شود.

معایب دوربین مدار بسته بی سیم آنالوگ

  • فرکانس ارسالی از دوربین مداربسته آنالوگ، با فرکانس های دستگاه هایی مثل مایکروویو، تلفن های بی سیم و کنسول های بازی تداخل پیدا می کند.
  • این نوع از دوربین های مداربسته هیچ نشانگری برای نشان دادن قدرت سیگنال ندارند.
  • به دلیل آن که فرکانس دوربین مدربسته بی سیم آنالوگ با سایر دستگاه ها مشابه است، امکان دریافت سیگنال های آن توسط گیرنده های دستگاه های دیگر وجود دارد.

پیشنهاد متخصصین الکامپ:

در صورت نیاز به نصب دوربین بی سیم در محیط های حرفه ای تر بهتر است حتما از دوربین های بی سیم تحت شبکه استفاده کنید. بزرگترین عیب این دوربین ها هزینه بالاتر آنهاست. گذشته از هزینه این دوربین ها از بسیاری جهات از دوربین های ساده انالوگ مناسب تر و باثبات تر هستند. همچنین پیشنهاد می شود حتما از دوربین های مداربسته بیسیم فقط در محل هایی که به هیچ وجه امکان کابل کشی وجود ندارد استفاده کنید و حتما در کنار استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس دوربین های سیم دار هم استفاده کنید که ضریب امنیت محل شما بالا برود

دوربین مدار بسته وایرلس، مزایا و معایب

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ(الکترو امن پاد) فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.

شماره های تماس : 88517900 و 88519200

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها