برنامه ریزان اقتصادی خودشان عامل اصلی مشکلات هستند

کد خبر: 895939

رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی ایران گفت: برنامه ریزان و سیاستگذاران در مسئله اقتصاد، خودشان برای کشور ایجاد مشکل می‌کنند.

برنامه ریزان اقتصادی خودشان عامل اصلی مشکلات هستند

خبرگزاری مهر: غلامحسین شافعی امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی باید کارخانه‌های تولید موانع و مشکلات اقتصادی خودشان را تعطیل کنند.

وی افزود: دولت برای وارد کردن ارز به کشور به همه فشار می‌آورد، اما واقعیت این است که اگر بنا بر خروج ارز از کشور باشد راه‌های بسیار آسان تری برای آن وجود دارد.

شافعی گفت: اکنون فرصتی بی نظیر برای اقتصاد کشور پیش آمده که متاسفانه در حال از بین بردن آن با دستان خودمان هستیم.

رئیس اتاق ایران افزود: حرف‌های مسئولان در مورد صادرات کشورمان واقعیت ندارد و هم اکنون ما تنها ۲۴ صدم درصد از صادرات دنیا را در اختیار داریم که عددی نیست.

شافعی ادامه داد: مالزی با ۳۰ میلیون نفر جمعیت سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار صادارت دارد، اما ارزش هر تن محمواه صادراتی ما ۳۴۰ دلار و هر تن محموله وارداتی مان یک هزار و ۳۰۸ دلار است که ناشی از خام فروشی‌ها با ارزش افزوده پایین است.

وی با انتقاد از گمرک کشور گفت: همین دیشب ذستورالعملی از سوی گمرک صادر شده است که گمرکات به صادارت تخصصی خواهند پرداخت و این دردناک است.

رئیس اتاق ایران افزود: دولت برای عبور از این بحران به منویات رهبر معظم انقلاب در هفتم شهریور ماه عمل و با پایش برنامه‌های ارایه شده توسط وزرا اقدام به استیضاح آن‌ها کند نه بر اساس مسایل سیاسی و حزبی.

شافعی گفت: اجرای دو بند قانونی ماده ۲۲۴ و ۲۶ قانون بهبود فضای کسب و کار مطالبه ما از مجلس است که باید به آن عمل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها