وزیر جهاد: مشکلی برای تامین کود شیمیایی در کشور نداریم

کد خبر: 895940

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالیانه در کشور چهار و نیم تن کود شیمیایی اوره تولید می‌شود که از این میزان دو و نیم تن در کشور مصرف می‌شود.

وزیر جهاد: مشکلی برای تامین کود شیمیایی در کشور نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید قند و شکر پنج هزار تنی نهاوند که بعداز ظهر امروز با حضور مسئولان استان همدان و شهرستان در نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: در بحث کود شیمیایی، پتروشیمی‌ها به دنبال افزایش قیمت بودند، اما با مصوبه دولت مجبور به ارائه کود با همان قیمت قبلی شدند و خوراک پتروشیمی‌ها نیز به همان قیمت سابق در اختیارشان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سالیانه در کشور چهار و نیم تن کود شیمیایی اوره تولید می‌شود که از این میزان دو و نیم تن در کشور مصرف می‌شود و خوشبختانه در بحث تامین کود شیمیایی در کشور هیچ مشکلی نداریم.

حجتی با اشاره به اینکه دو و نیم تن از این میزان مازاد مصرف کشور است، افزود: در این خصوص نیز تولیدکنندگان کود اوره با توجه به افزایش قیمت دلار میل به صادرات بیشتر داشتند که با توجه به نیاز داخلی کشور با صادرات بیشتر کود شیمیایی اوره موافقت نشد.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات موجود، ذخایر کود کشور در اختیار کشاورزان قرار گرفت و با توجه به مشکلاتی که در تیر و مرداد به وجود آمد اخلالی در جایگزینی ذخایر ایجاد شد که خوشبختانه در حال حاضر کود شیمیایی در استان‌ها و شهرستان‌ها در حال توزیع است.

وزیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: کشاورزان با رنج و مشقت فراوان محصول خود را تولید می‌کنند و هنگامی که می‌خواهند محصول خود را عرضه کنند یا متقاضی وجود ندارد و یا مشخص نیست که می‌خواهند محصول خود را به چه کسی عرضه کنند و از همین روی متضرر می‌شوند.

حجتی گفت: برای جلوگیری از ضرر کشاورزان باید زنجیره تولید کامل شود و خوشبختانه امروز با سفر به شهرستان نهاوند و کلنگ‌زنی این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۷۲ هزار تن، بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان چغندرکار این شهرستان و استان همدان مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در بحث تحویل چغندر در مناطق غرب و جنوب غرب مشکل داشتیم، اظهار داشت: خوشبختانه این مشکل مرتفع شده و درحال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و در شهرستان نهاوند نیز زنجیره تولید در بخش کشت چغندر تکمیل می‌شود.

حجتی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند، اما با مقاومت مردم و کشاورزان توطئه‌های آن‌ها بی‌اثر شد و آن‌ها روزبه روز بی‌آبروتر می‌شوند و اسلام و مسلمین سربلند‌تر می‌شوند.

وی افزود: با وجود مشکلات بی‌آبی در کشور شهرستان نهاوند دارای آب فراوان، اراضی مستعد کشت و کشاورزان دلسوز و پتانسیل‌های زیادی در بخش کشاورزی است که باید تلاش کنیم که از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده و بهره را ببریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها