صادرات میگوی گلستان ۱۳ میلیون دلار ارزآوری دارد

کد خبر: 897944

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری سه هزار و ۲۰۰ تن صادرات میگو از استان انجام شود که میزان ارزآوری این صادرات ۱۳ میلیون دلار خواهد بود.

صادرات میگوی گلستان ۱۳ میلیون دلار ارزآوری دارد

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان جواد قدس علوی، در نشست فرصت‌ها و چالش‌ها در شیلات که با همکاری اداره کل شیلات استان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: شیلات در استان گلستان علاوه بر میگو، ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری ظرفیت‌های دیگری از جمله تولید و تکثیر زالو و جلبک و پرورش ماهیان زینتی را هم دارا است و در زمینه پرورش زالو استان ما پیش قدم در کشور است.

قدس علوی افزود: همچنین در حیطه پرورش ماهیان زینتی هم دانشجویان و فارغ التحصیلان می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که برای این کار در نظر گرفته شده است و با حداقل سرمایه، به عنوان یکی از مشاغل خانگی وارد این حوزه شوند.

وی در خصوص به کارگیری نیرو‌های متخصص و استفاده از توانایی علمی این قشر خاطر نشان کرد: در اداره کل شیلات استان شیوه نامه‌ای تنظیم کرده ایم که به ازای بهر ه. برداری ۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو، الزاماً یک کارشناس شیلات فاقد کار که از سوی این اداره معرفی شده به کار گرفته شود.

مدیر کل شیلات استان گلستان با تاکید بر استفاده از نیرو‌های متخصص در حلقه‌های قبل و بعد از پرورش میگو تصریح کرد: همواره دیدگاه شیلات استان علاوه بر پرورش میگو توجه به حلقه‌ها و زنجیره‌های قبل و بعد از آن هم مانند فرآوری، عمل آوری، بسته بندی، تولید غذای آبزیان و ... هم بوده است. مهم است فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته شیلات تجربه‌های عملی لازم را در کنار بخش خصوصی کسب کنند تا در آینده خود به عنوان گرداننده مجموعه و نیرو پرور مطرح شوند.

قدس علوی با اشاره به ارزآوری قابل توجه صادرات میگو برای کشور و استان بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری سه هزار و ۲۰۰ تن صادرات میگو از استان انجام شود که میزان ارزآوری این صادرات ۱۳ میلیون دلار خواهد بود.

وی یکی از راه‌های استفاده از وجود هزاران هکتار زمین‌های شور و لم یزرع استان را آبزی پروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به مشکلات از جمله کمبود آب و وجود هزاران هکتار زمین‌های شور و لم یزرع و وجود آب‌های نامتعارف که در هیچ زمینه‌ای از جمله شرب، صنعت و کشاورزی قابل استفاده نیستند، می‌توان با پرورش میگو با استفاده از این آب‌های نامتعارف و زمین‌های لم یزرع این میزان ارز قابل توجه را وارد کشور کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها