آیا می‌خواهیم به جای بازار شفاف بورس در کوچه‌ها معامله کنیم؟

کد خبر: 899367

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شفافیت را در تابلو همه می‌بینند و سیستم مالیات کشور شناسایی می‌کند؛ آیا این‌ها بد است و می‌خواهیم این‌ها را پنهان کنیم؟ آیا می‌خواهیم در کوچه‌ها معامله کنیم؟

آیا می‌خواهیم به جای بازار شفاف بورس در کوچه‌ها معامله کنیم؟

خبرگزاری فارس: شاپور محمدی در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر به سود آوری شرکت‌ها فکر کنیم بیست سال آینده خوب خواهد بود و اگر به سود آوری صنعت و شرکت‌ها فکر نکنیم تمام سیاست ها‌ی پولی و مالی هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بورس کالا هیچ جا نه قیمت گذار بوده و نه خریدار و نه فروشنده را تعیین کرده است. قیمت را صاحب مال تعیین کرده و در مواردی ستاد تنظیم بازار بر اساس حکم حکومتی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است قیمت گذاری انجام داده است.

وی افزود: بورس کالا یک ابزار است و دو تفاوت با کنج اتاق‌های مدیران دارد و آن شفافیت و رقابتی بودن آن است.

محمدی اظهار داشت: شفافیت را در تابلو همه می‌بینند و مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا تخفیف می‌گیرد و سیستم مالیات کشور شناسایی می‌کند؛ آیا این‌ها بد است و می‌خواهیم این‌ها را پنهان کنیم؟ آیا می‌خواهیم در کوچه‌ها معامله کنیم؟

وی افزود: بورس کالا چیزی به جز این موارد نداشته و هر جا هم از سقف قیمت صحبت شده ما مخالف بوده ایم و ده‌ها نامه نوشته ایم و نامه به معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد در این باره نوشته شده است.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار گفت: آقای رئیس جمهور وقت بسیار زیادی گذاشتند و آقای جهانگیری به حل مسائل بورس کمک زیادی کردند و ما اعلام کردیم که از گذاشتن سقف قیمتی واسطه‌ها سود می‌برند بنابراین اکنون سقف قیمت نداریم.

محمدی گفت: بورس کالا آمادگی هر گونه انعطاف برای کمک به بخش خصوصی را دارد، اما ایرادات جا‌های دیگر را به بورس کالا نسبت ندهید، زیرا بورس یک ابزار است و به لحاظ علمی ابزار‌ها رها از ارزش داوری هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: با وزارت صنعت و معدن صحبت‌هایی شده و بهین یاب در حال اصلاح است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها