برنامه وزیر راه برای پرداخت وام مسکن

کد خبر: 899607

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز سالانه کشور به ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی، گفت: به دنبال آن هستیم سایر بانک‌های کشور را به عرصه تامین مالی مسکن جذب کنیم تا دامنه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن افزایش یابد.

برنامه وزیر راه برای پرداخت وام مسکن

خبرگزاری تسنیم: محمد اسلامی از برگزاری اولین جلسه شورایعالی مسکن با حضور رئیس جمهوری و تیم اقتصادی دولت برگزار در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: طولانی شدن عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر هم به زیان دولت است و هم به زیان ملت بنابراین در دولت عزم جدی وجود دارد تا کار‌های ناتمام در این طرح به پایان برسد و موانع موجود در سر راه تکمیل و بهره‌برداری از واحد‌های باقی‌مانده در طرح مسکن مهر نیز هر چه سریعتر از میان برداشته شود.

وی یادآور شد: با توافق صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره)، لیست ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر مازاد از ۹۰ هزار واحد مازاد را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم تا به اقشار نیازمند فاقد مسکن واگذار کند. همچنین بنیاد مسکن نیز مسئول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های کوچک خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی روز‌های اخیر در دولت برای تقویت سرمایه بانک مسکن از طریق هماهنگی سه جانبه بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در بازار مسکن، سالانه به ساخت و عرضه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز داریم که حدود ۴۰۰ هزار واحد از آن‌ها باید با حمایت و مساعدت دولت و منابع بانکی ساخته شود. از این رو، به دنبال آن هستیم سایر بانک‌های کشور را به عرصه تامین مالی مسکن جذب کنیم تا دامنه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی بازآفرینی شهری را مهم‌ترین سیاست دولت در بخش مسکن اعلام کرد و افزود: بر اساس این سیاست سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر‌های مختلف کشور ساخته و عرضه می‌شود. ضمن این‌که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیز در شهر‌های جدید کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخته خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها