روش جدید رجیستری گوشی‌های مسافری

کد خبر: 904238

پس از بررسی فایل گوشی‌های اعلامی توسط گمرک در همتا، وضعیت ارسال کد فعالسازی برای دستگاه‌هایی که برای رجیستری تایید شده‌اند، تکلیف دستگاه‌هایی که تایید نشده‌اند و روش شکایت اعلام شد.

روش جدید رجیستری گوشی‌های مسافری

خبرگزاری فارس: چندی است فعالان بازار از توقف روال ثبت گوشی‌های مسافری خبر می‌دهند. آن‌ها می‌گویند، حتی افرادی که گمرکی را روی سایت گمرک پرداخت کرده‌اند گوشی شان رجیستر نشده است و همتا می‌گوید که هنوز گمرک اطلاعات را ارایه نکرده است.

پیرو اخبار ضد و نقیض، کمیته اجرای رجیستری به طور رسمی از توقف رجیستری شخصی گوشی‌های مسافری خبر داد و تکلیف را روشن کرد.

بنابر اعلام این کمیته، ارائه خدمات در خصوص ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و صرفاً گوشی‌هایی که اطلاعات آن توسط گمرک ج. ا. ا. برای سامانه همتا ارسال شود، رجیستر خواهد شد.

در این زمینه مقرر شده است که گمرک در بازه‌های زمانی مشخص، فایل حاوی اطلاعات گوشی‌های مسافری را برای سامانه همتا ارسال کند.

بدیهی است تا زمانی که اطلاعات گوشی‌های مسافری برای سامانه همتا ارسال نشود، امکان رجیستر کردن دستگاه وجود نخواهد داشت.

امروز کمیته اجرای رجیستری در اطلاعیه دیگری از بررسی اطلاعات گوشی‌های مسافری که روز یکشنبه مورخ ۲۵ آذر توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شده بود، خبر داد و اعلام کرد: پس از بررسی اطلاعات ارسالی، تمامی دستگاه‌هایی که اطلاعات آن از سوی گمرک صحیح و کامل ارسال شده بود، رجیستر شده و کد فعالسازی نیز به شماره تلفن همراه متقاضیان پیامک شد. این کد فعالسازی در کارتابل متقاضیان در سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir نیز قابل مشاهده است.

سایر موارد فایل ارسالی از سوی گمرک که فاقد اطلاعات صحیح یا کافی بودند، از سوی همتا تائید نشده و به همراه دلایل عدم تائید در اسرع وقت به گمرک عودت داده خواهند شد.

متقاضیانی که درخواست ایشان تائید نشده است، می‌توانند برای پیگیری وضعیت درخواست خود به گمرک مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها