آغاز بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری بنادر

کد خبر: 904790

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری بنادر و تصویب آن بزودی خبر داد و گفت: سهم جابجایی ریلی کالا‌ها از بنادر در سال جاری به ۱۰.۳درصد رسیده است.

آغاز بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری بنادر

خبرگزاری مهر: محمدعلی حسن‌زاده در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور اظهار داشت: در سال گذشته تحولاتی در کشور رخ داد که در طی چهار دهه پس از انقلاب، سابقه کمتری داشته است؛ به طوری که در مدت کوتاهی نوسانات ارزی، مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد و این اتفاقات در حالی رخ داد که ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق بنادر خدمات می‌گیرند.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه محدودیت‌ها و سیاست‌های تجاری، دومین چالش حوزه بندری، خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تهدید شرکت‌ها و قطع ارتباط با بنادر ایران را سومین چالش در این عرصه عنوان کرد و افزود: همچنین اعتراضات صنفی دارندگان کامیون در مراحل مختلف، چهارمین چالش ما در حوزه بنادر بود، اما با همه این چالش‌ها، اجازه ندادیم که معطلی (دموراژ) برای شناور‌ها ایجاد شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: سعی کردیم در سازمان بنادر و دریانوردی به تحقق سیاست‌های راهبردی کشور کمک کنیم و در این رابطه با ارتباط با ارائه‌کنندگان خدمات بندری که در این چهار چالش با مشکل مواجه شدند، پیگیری شد و تلاش کردیم با تصویب بسته‌های حمایتی، چالش‌ها را تا حد امکان کاهش دهیم.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه افزایش سهم جابجایی کالا‌ها از طریق ریل در بنادر از اولویت‌های این سازمان است، گفت: هدف ما دستیابی به رقم ۳۰ درصد در بار‌های ورودی و خروجی بنادر از طریق حمل و نقل ریلی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ درصد بار‌های ورودی و خروجی بنادر از طریق خطوط ریلی جابجا شد، ادامه داد: امسال این رقم به ۱۰.۳ درصد رسید و هدف‌گذاری کرده‌ایم این رقم طی ۱۰ سال آینده به ۳۰ درصد برسد.

حسن‌زاده اظهار داشت: سیاست دیگر سازمان بنادر و دریانوردی، توجه به نقش کلیدی بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه محور شرق است که در این باره بسته تشویقی تهیه شده و در هیئت عامل سازمان بنادر نیز به تصویب رسیده است؛ سرمایه‌گذاران خوبی نیز به بنادر مراجعه کرده‌اند و انتخاب بندر شهید بهشتی به عنوان بندر تخلیه و بارگیری در دستور کار قرار دارد و این نشان از افزایش رونق این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور دارد.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری در این سازمان خبر داد و گفت: فرآیند بازنگری در این دستورالعمل آغاز شده و به زودی به تصویب می‌رسد که طبق آن پیشنهاداتی که به سازمان بنادر برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود را تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی سازمان بنادر و دریانوردی را از بزرگترین سازمان‌های سرمایه‌پذیر در بنادر، عنوان و تأکید کرد: امیدواریم بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و شهید بهشتی به عنوان سه شهر لجستیکی معرفی شوند.

حسن‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو بندر منطقه ویژه اقتصادی هستند که امیدواریم بندر چابهار نیز به منطقه آزاد چابهار بپیوندد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها