افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت عربستان به چین

کد خبر: 906237

تلاش سعودی‌ها در گسترش سهم خود از بازار نفت چین در ماه نوامبرنتیجه داد و این کشور به بزرگترین تامین کننده نفت پکن تبدیل شد.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت عربستان به چین

خبرگزاری فارس: به نقل از گلف بیزنس، طی ماه‌های گذشته عربستان تلاش کرده تا سهم خود از بازار نفت آسیا را افزایش دهد. این کشور در ماه نوامبر توانست به سلطه ۱۹ ماهه روس‌ها بر بازار نفت چین خاتمه داده و به بزرگترین صادر کننده نفت به پرجمعیت‌ترین کشور جهان بدل شود.

آمار‌های گمرک چین نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته میلادی عربستان ۶.۵۶ میلیون تن معادل ۱.۵۹۶ میلیون بشکه نفت در روز به چین صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

در این بین روسیه با صادرات ۵۹۳ میلیون بشکه در روز معادل ۶.۵۵ میلیون تن نفت به چین دومین صادر کننده نفت به این کشور بوده است.

صادرات نفت روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اخیرا شرکت نفت آرامکوی عربستان ۵ قرارداد نفتی را با پالایشگاه‌های چینی بسته است که صادرات نفت سعودی‌ها به چین را در سال ۲۰۱۹ به ۱.۶۷ میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

چین همچنین در ماه نوامبر واردات نفت از آمریکا را که در ماه اکتبر و به دلیل جنگ تجاری متوقف کرده بود از سر گرفت که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد کاهش یافته و تنها ۳۳ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز بوده است.

صادرات نفت ایران به چین، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و به ۳۸۸ هزار بشکه در روز رسیده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها