راهبر شناور توقف شده ایرانی: خدمه در شناور‌ها حبس شده اند

کد خبر: 907233

مدیرعامل شرکت فروغ صنعت دریا راهبر شناور‌های توقیف شده ایرانی در کویت، گفت: این شناور‌های خدماتی پس از خروج از آب‌های کویت و با مدارک قانونی، توسط گارد ساحلی کویت از آب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به کویت برگردانده شدند.

راهبر شناور توقف شده ایرانی: خدمه در شناور‌ها حبس شده اند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت فروغ صنعت دریا راهبر شناور‌های توقیف شده ایرانی در کویت، گفت: این شناور‌های خدماتی پس از خروج از آب‌های کویت و با مدارک قانونی، توسط گارد ساحلی کویت از آب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به کویت برگردانده شدند.

اوقاتیان افزود: با وجود رایزنی‌های گسترده با مسئولان کویتی برای بازگشت و آزاد سازی شناور‌های مذکور، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی افزور:اطلاعات کسب شده از فرماندهان این شناور‌ها حکایت از آن دارد که امکانات ضروری از جمله منابع آب، غذا و سوخت اتمام یافته است ومسئولان کویتی در این خصوص همکاری لازم را انجام نمی‌دهند. خدمه درشناور‌های خود محبوس شده و اجازه خروج ندارند.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین جهانی دریا نوردی در چنین شرایطی، کشوری که شناور در آن توقیف شده، باید امکانات لازم را برای زنده ماندن خدمه شناور فراهم سازد.

به گفته وی شرکت ایرانی مالک این شناور را بر عهده دارد، رایزنی‌هایی را با مسئولان وزارت خارجه کشورمان در حال انجام دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها