وزیر صمت: سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است

کد خبر: 926107

رحمانی با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است گفت: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند،

وزیر صمت: سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است

باشگاه خبرنگاران جوان: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با قائم مقام بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است گفت: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند، مواد اولیه محصولات اساسی و پرمصرف را تولید می کنند، محصولاتشان صادراتی است یا اشتغال بالایی دارند.

وی افزود: اگر تولید آسیب ببیند، نه خدمات می تواند فعالیت کند، نه مالیاتی اخذ می شود، چنانکه بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می کند، از این رو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت باید چند ماه آینده را مدیریت کرد، چراکه مطمئنا دشمن با شکست روبرو می شود.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۴۶ درصدی واردات گوشت در سال ۹۷/ تولید گوشت در داخل کاهش نداشته است

رحمانی با اشاره به حل برخی از مشکلات حوزه صنعت در ماه های اخیر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید و فروش در داخل و خارج کشور را دارند، اما به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش لازم، با مشکل روبرو هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی، انرژی بر هستند و به محیط زیست آسیب می زنند و نیاز به نوسازی دارند. اگر در شرایط تحریم نبودیم مطمئنا یکی از درخواست‌های من از دولت، تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها