نوبخت: موظف به تامین کالا‌های استراتژیک مردم شدیم

کد خبر: 930375

رئیس سازمان برنامه و بودجه به تأمین کالا‌های استراتژیک مردم اشاره کرد و افزود: موظف شدیم که انبار‌های کشور را از کالا‌های استراتژیک پر کنیم، این کالا‌ها را مرتب تعویض می‌کنیم که فاسد نشوند.

نوبخت: موظف به تامین کالا‌های استراتژیک مردم شدیم

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر نوبخت شب گذشته ۲۰ اسفند، در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه طبق قانون مسئول راهبری و رصد توسعه کشور است، گفت: قیمت تضمینی گندم در سطح کشور در شورای اقتصاد از رقم ۱۴۷۰ به ۱،۷۰۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: صندوق توسعه ملی با اساسنامه‌ای که از سوی رهبر ابلاغ شده اداره می‌شود و ضوابطی برای پرداخت منابع دارد و این آمادگی را اعلام می‌کنم حتی تا همین سقف (۲۰۰ میلیون دلار مطالبه استان) را در حوزه‌های مختلف طلب کنیم.

نوبخت تصریح کرد: این آمادگی را داریم اگر طرح‌ها توجیه‌دار باشد این تسهیلات را پرداخت کنیم چرا که اعتقاد ما این است استان از ظرفیت‌های لازم برخوردار است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس در استان، ادامه داد: هرچند فشار‌های مردمی و مطالبه‌گری‌ها بر روی شما است، اما باید نحوه بیان بهتری داشت چرا که در آیات قرآن نیز بر حرف زدن احسن تاکید شده و به جای تحقیر، همدیگر را تشویق کنیم؛ حتی در زمان مجادله نیز باید با احسن با یکدیگر صحبت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: می‌توان تمام مسائل را بیان کرد بدون این که طرف مقابل را تحریک کنیم و به نحوه متناسب حرف‌هایمان را بزنیم.

نوبخت با بیان اینکه مبلغ ۱۴ میلیارد دلار برای سال آینده و همچنین امسال نیز مبلغ ۱۳ میلیارد دلار قرار است برای مردم از محل ۶۰ هزار میلیارد دلار دولت برداشت شود، اظهار کرد: قرار نیست دولت از ۶۰ هزار میلیارد تومان خود صرف نظر کند، دلاری که هر یک ریال آن برای ما نسبت به گذشته بسیار ارزش دارد را در اختیار مردم قرار داده، اما آنچه به سفره مردم می‌رسد با قیمت غیر ارز ترجیحی بیاید یا این نکته تلخ و سختی که شنیدن آن دشوار است و دام مولد از کشور خارج شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه با تمام دشمنی‌ها باید از نظر امنیت غذایی کشور ضریب بالایی داشته باشیم، گفت: دشمنان برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران از هر راهی استفاده می‌کنند.

وی گفت: طی یک سال آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی احداث خواهد شد و حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و توسعه استان طی برنامه کوتاه مدت دو ساله در نظر گرفتیم که حداقل ۵۴۰ تا ۵۶۰ میلیارد تومان آن برای راه و راه آهن است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات به حوزه‌های صنایع، کشاورزی، خدمات و گردشگری، یادآور شد: برای این حوزه‌ها نیز ۷۰۶ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها