وزارت جهاد:هیچ مشکلی در تامین برنج،روغن و شکر نداریم

کد خبر: 932101

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که هیچ مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز شب عید مردم وجود ندارد و قیمت و بازار شکر که طی روز‌ها و هفته‌ها با نوساناتی همراه شده بود کنترل شد و هم اکنون آرامش بر بازار این محصول حاکم شده است.

وزارت جهاد:هیچ مشکلی در تامین برنج،روغن و شکر نداریم

خبرگزاری ایسنا: طی هفته‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت اقدام به تأمین بازار کالا‌های اساسی از محل واردات و تولید داخلی کرده است که در این راستا یزدان فیض مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به خبرنگار ایسنا این گونه توضیح داد که از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱.۵ میلیون تن برنج و بیش از ۳۵۰ هزار تن شکر به کشور وارد شده که حدود ۳۰ درصد از آن سهم بخش دولتی بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در تأمین کالا‌های اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و نوساناتی که اخیر در بازار شکر به وجود آمد از طریق واردات و تولید داخلی کنترل شده و هم اکنون شاهد حاکم شدن آرامش بر بازار این محصول هستیم.

فیض ادامه داد: ممکن است یک تا چند فروشنده سودجویی کنند و شکر را به قیمت‌های بیش از نرخ مصوب به مردم بفروشند، اما کلیت بازار شکر وضعیت بهتری پیدا کرده و براساس آخرین آمار‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان میانگین قیمت شکر در کشور ۴،۷۳۰ تومان بوده است که فاصله چندانی با نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومانی این کالای اساسی ندارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: واردات کالا‌های اساسی مثل برنج و شکر تا تنظیم شدن بازار آن‌ها همچنان ادامه دارد و شرکت بازرگانی دولتی ایران به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تأمین این کالا‌های اساسی مانند برنج، روغن و شکر را دارد که هم اکنون هیچ مشکلی در تأمین آن‌ها وجود ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها