معاون وزیر کار: همت داشته باشید بازار عراق، پاکستان، سوریه و لبنان را قبضه کنیم

کد خبر: 932952

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جدا از این پیوند اقتصاد ایران با اقتصاد بزرگی مانند روسیه باید بیش از گذشته تقویت شود.

معاون وزیر کار: همت داشته باشید بازار عراق، پاکستان، سوریه و لبنان را قبضه کنیم

خبرگزاری تسنیم: معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازار عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و ... را نباید دست کم گرفت بلکه این بازارها باید در قبضه ایران باشد. علی سرزعیم افزود: صنایع داخلی باید برونگرا شوند و پیوندهای منطقه‌ای خود را استوار کنند.

وی اظهار داشت: بازار عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و ... را نباید دست کم گرفت بلکه این بازارها باید در قبضه ایران باشد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جدا از این پیوند اقتصاد ایران با اقتصاد بزرگی مانند روسیه باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی در ادامه افزود: یکی از پیش شرط‌های اساسی برای خوب عمل کردن این است که سرعت تصمیم گیری‌ها زیاد شود.

سرزعیم تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور تصمیم گیری اورژانسی را یک تدبیر بسیار اساسی و مهم برشمرد و اظهارداشت: متاسفانه هنوز از این ظرفیت به نحوی که باید و شاید استفاده نشده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: تصمیمات مهم اقتصادی را نباید در این شرایط سخت تحریمی از مسیر خیلی طولانی مجلس طی کرد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق معمول این مسیر یک تا یک و نیم سال طول می‌کشد در حالی که فرصت‌ها بسیار کم است و صنایع داخلی تحت فشارهای شدیدی هستند.

وی یادآورشد: به طور کلی از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید بیشتر و بهتر استفاده کرد مضاف بر اینکه در بلندت نیز باید یکسری اصلاحات اساسی را در خود نهاد پارلمان انجام داد تا تصمیم گیری‌های اقتصادی طولانی نشود.

معاون وزیر کار: همت داشته باشید بازار عراق، پاکستان، سوریه و لبنان را قبضه کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد فعال شدن حدود ۱۹۰۰ واحد تعطیل شده صنعتی در سال ۹۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانستیم در سال گذشته یک هزار و ۸۹۶ واحد تعطیل شده را فعال کنیم.

رضا رحمانی بعد از ظهر امروز امروز در نشست با صنعتگران مازندران اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم یک هزار و ۸۹۶ واحد تعطیل شده را فعال کنیم.

وی با بیان برگزاری جلسات متعدد در قالب ستاد تسهیل و رونق تولید با سران قوا برای بازسازی و احیای شرکت‌های تعطیل شده، افزود: در نشست با صنعتگران مازندران مشکلات و موانع فراوان مطرح شد که لازم به بررسی و رسیدگی برای ارتقای وضعیت تولید و اشتغال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه دریافت سند تک برگ و مشکلات متعدد بانکی از مهمترین مشکلات بوده است، تصریح کرد: برای اعطای سند تک برگ جلساتی با حضور رئیس سازمان ثبت و اسناد خواهیم داشت البته در این بین باید به جمع‌بندی برخی موارد بپردازیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در تأمین اقلام شب عید طی اسفند سال گذشته هیچ مشکلی نداشتیم البته بخش زیاد و اصلی خرید شب عید مردم تا ۱۹ اسفند سال گذشته انجام شده و در روز‌های آخر مشکلی اعلام نشد.

رحمانی تصریح کرد: تحریم‌های اصلی کشورمان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد هرچند در این بین توانستیم جنگ روانی زیادی را مهار کنیم.

وی با اعلام عدم تفاوت مشکلات صنعت و تولید همانند سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: تنها مشکل این بین ارسال حواله‌جات بانکی به خارج از کشور بود.

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه پایانه صادراتی ملی برنج در آمل می‌تواند گام بزرگی در جهت رشد و تعالی کشاورزی باشد، گفت: در راستای ارتقای این پایانه مشوق‌هایی را در نظر داریم.

این مسؤول با بیان اینکه پایانه برنج آمل قابلیت جهانی شدن دارد و در این مسیر تمام توان خود را به کار می‌بندیم، افزود: از آبان ماه گذشته فعالیت خود را در وزارت صنعت و تجارت آغاز کردم و در این بین واحد‌های تولیدی زیادی نامه تعطیلی خود را ابلاغ کردند.

رحمانی با اشاره به اینکه با تمهیدات اندیشیده شده جلوی تعطیلی واحد‌های تولیدی گرفته شد، اظهار کرد: باید از فرصت‌های لازم برای رونق تولید براساس منویات رهبر انقلاب استفاده کرد.

وی با اعلام مشکلات فراوان در مسیر تولید و اشتغال، گفت: بیانات رهبر انقلاب در زمینه رونق تولید فصل‌الخطاب است و باید همه در این مسیر دست به دست هم دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها