گوشت و لبنیات در بازار جهانی گران شد

کد خبر: 934212

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد قیمت جهانی لبنیات در ماه مارس ۶.۲ درصد نسبت به ماه قبل و قیمت گوشت ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

گوشت و لبنیات در بازار جهانی گران شد

خبرگزاری تسنیم: سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد قیمت جهانی لبنیات در ماه مارس ۶.۲ درصد نسبت به ماه قبل و قیمت گوشت ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد قیمت جهانی غذا در ماه مارس تا حد زیادی ثابت بوده است. افزایش قیمت لبنیات در این ماه با کاهش قیمت غلات و روغن سبزیجات و شکر جبران شد. میانگین شاخص قیمت غذای سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) که تغییرات ماهانه را برای یک سبد غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر اندازه گیری می‌کند، در ماه گذشته ۱۶۷ واحد بود که نسبت به ۱۶۶.۸ واحد ماه فوریه افزایش داشت. این شاخص ۳.۶ درصد کمتر از سال گذشته بود. شاخص قیمت لبنیات فائو ۶.۲ درصد نسبت به فوریه افزایش یافت که دلیل آن تقاضای بالای واردات برای کره، شیر خشک کامل و پنیر بود. شاخص قیمت گوشت ۰.۴% بالا رفت. در عوض، شاخص قیمت روغن سبزیجات فائو ۴.۴ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت که تا حدی مربوط می‌شد به تقاضای محدود روغن نخل، در حالی که شاخص شکر ۲.۱ درصد و شاخص غلات ۲.۲ درصد در فوریه کاهش داشت. فائو آخرین پیش‌بینی خود را برای تولید جهانی غلات در ۲۰۱۸ بالا برد و به ۲.۶۵۵ میلیارد تن در برابر پیش بینی ۲.۶۰۹ میلیارد تن ماه گذشته رساند. این رقم هنوز هم ۱.۸ درصد پایین‌تر از مبنای سالانه است. سازمان ملل اعلام کرد تخمین جدید فائو از ذخایر جهانی غلات برای سال زراعی ۲۰۱۹ تقریباً ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۸۴۹ میلیون تن رسیده است که بیشتر ذخایر بزرگ چین را در بر میگیرد. پیش بینی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل برای تولید گندم جهان در ۲۰۱۹ روی همان ۷۵۷ میلیون تن ثابت ماند یعنی ۴ درصد بالاتر از ۲۰۱۸، ولی کمتر از بالاترین حدی که در ۲۰۱۷ ثبت شده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها