بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

کد خبر: 940846

امروزه تحصیل در خارج از کشور همرا با بورسیه و فاند مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم در مورد بورسیه تحصیلی در ترکیه، چین و آلمان مطالبی را بیان کنیم.

بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

امروزه تحصیل در خارج از کشور همرا با بورسیه و فاند مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم در مورد بورسیه تحصیلی در ترکیه، چین و آلمان مطالبی را بیان کنیم.

بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

کشور ترکیه به دلیل دانشگاه های معتبر در سطح بین المللی همراه با امکانات مدرن و پیشرفته مقصدی بسیار مناسب برای متقاضیان تحصیل در خارج می باشد. دانشگاه های ترکیه از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب دانشگاه ها با دانشگاه های معتبر جهانی در ارتباط هستند همچنین یکی از بهترین شرایط تحصیل در کشور ترکیه ، بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی است. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های ترکیه و همچنین دولت ترکیه برای دانشجویان خارجی انواع بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهند.

این بورسیه‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دانشجویان پژوهشی تعریف شده‌اند و دانشجویان خارجی نیز می‌توانند برای این بورسیه‌ها درخواست دهند. لازم به ذکر است که هر دانشجو می‌تواند تنها برای یک بورسیه درخواست دهد و طی درخواست خود لیستی از 12 دانشگاهی که قصد بورس شدن به آن‌ها را دارد، ثبت کند. دانشجویان می‌توانند تنها 6 دانشگاه خود را از بین شهرهای آنکارا، استانبول و ازمیر انتخاب کنند.کمک هزینه‌های تحصیلی اولین موردی است که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. این کمک هزینه برای دانشجویان کارشناسی حدودا 700 لیر، برای دانشجویان کارشناسی ارشد حدودا 950، دانشجویان دکتری حدودا 1400 لیر و پژوهشی حدودا 3000 لیر است. لازم به ذکر است که مبالغ گفته شده ماهانه به دانشجویان پرداخت می‌شود.

دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه‌ی کشور ترکیه می‌شوند، کمک هزینه‌ی مسافرت برای ورود به کشور ترکیه برای آغاز دوران تحصیل و خروج از کشور ترکیه، بعد از فارغ التحصیلی را دریافت خواهند کرد.

بورسیه تحصیلی چین

بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

دانشگاه‌های چین در بین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی محبوب هستند چرا که در عین بالا بودن سطح علمی آن‌ها،هزینه‌ی زیادی ندارند.چین یکی از قطب‌های اقتصادی دنیاست و به همین دلیل دانشجویان می‌توانند از موقعیت شغلی خوبی پس از فارغ‌‌التحصیلی بهره‌مند شوند.امروزه کشور چین برای جذب دانشجویان مستعد و تبدیل آن‌ها به متخصصان کارکشته در زمینه‌های مختلف،امکانات و تسهیلات زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. دولت چین برنامه‌های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان تحت عنوان بورسیه ارائه می‌دهد که همین موضوع بسیاری از دانشجویان خارجی را به تحصیل در کشور چین علاقمند کرده است.

برنامه‌های بورسیه تحصیلی چین از اوایل ماه ژانویه آغاز می شوند و تا اوایل ماه آوریل در دسترس دانشجویان قرار دارند. بورسیه‌های تحصیلی در کشور چین دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. یکی از این دسته‌بندی‌ها به صورت بورسیه تحصیلی کامل و بورسیه ناکامل است؛بورسیه‌های تحصیلی کامل که شامل تمام یا بخشی از هزینه‌های شهریه دانشگاه،اقامت و کمک هزینه‌های تأمین مخارج زندگی می‌شود و بورسیه‌های تحصیلی غیرکامل شامل برخی از موارد بورسیه تحصیلی کامل است.

بورسیه دو جانبه یکی از بورسیه های دولتی چین می باشد. این بورسیه شامل تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی می‌شود و به دانشجویان تمام مقاطع تعلق می‌گیرد.بورسیه‌ی دو جانبه بر اساس قراردادهایی که بین دولت چین با دولت سایر کشورها،سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بسته می‌شود،به دانشجویان اعطا می‌گردد. بورسیه دانشگاه های چین نیز نوع دیگری از بورسیه های تحصیلی در چین است. این بورسیه تمام هزینه‌های زندگی دانشجویی را متقبل می‌شود و به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد.این بورسیه در برخی از دانشگاه‌های کشور چین به دانشجویان ممتاز واجد شرایط اهدا می‌شود.

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

تحصیل در کشور آلمان در قلب اروپا قطعا برای دانشجویان تجربیات فراموش ناشدنی و مؤثر در زندگی را به همراه خواهد داشت.در آلمان موقعیت‌های فراوان تحصیلی و پژوهشی وجود دارد و مؤسسات آموزش عالی این کشور از رتبه و اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردارند. از این مؤسسات هر سال ایده های جدیدی برای پیشرفت و نوآوری در سطح جهانی عرضه می گردد. در آلمان شرایط بسیار خوبی برای یک تحصیل موفق وجود دارد. آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای اروپاست و از این رو مورد توجه نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف واقع شده است. صنعتی بودن این کشور باعث می‌شود که افراد بتوانند پس از فارغ‌ التحصیلی نیز در همین کشور کار کنند و اقامت دائم کسب کنند.

بورسیه‌های تحصیلی در همه‌ی کشورها برای تشویق دانشجویان وجود دارد و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در آلمان هشت موسسه وجود دارد که بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایشان به حمایت مالی از دانشجویان بین المللی اختصاص می‌یابد. دانشجویان با تأمین شرایطی مانند معدل بالا، ارائه‌ی مقاله و شرکت در سمینارهای مورد نظر این موسسه‌ها می‌توانند شانس خود را برای گرفتن بورسیه‌های تحصیلی بالا ببرند. برخی از بورسیه‌های کشور آلمان نیز توسط وزارت آموزش و پژوهش اجتماعی آلمان تأمین می‌شوند.

از بورسیه های دولتی کشور آلمان می توان به بورسیه DAAD اشاره کرد که این بورسیه به دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی اعطا می‌شود. بورسیه اراسموس نیز دیگر بورسیه دولتی آلمان می باشد و این بورسیه برای دانشجویان بین الملل در اتحادیه‌ی اروپا در نظر گرفته شده است و توسط کمیسیون اروپا تأمین می‌شود. این بورسیه برای کمک ‌هزینه در زندگی و تحصیل در اروپا داده می‌شود. همچنین بورسیه پزشکی نیز در آلمان وجود دارد که در بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشجویان داده می‌شود. در این کشور بورسیه‌های خصوصی مانند بورسیه تحصیلی‌هاینریش بل، بورسیه کنراد آدناور، بورسیه تحصیلی Stipendiumنیز ارائه می شود.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در کشورهای ترکیه، چین و آلمان و همچنین شرایط تحصیل در سایر کشورها با موسسه مهاجرتی GO2TR در ارتباط باشید.

تلفن تماس: 95119493- 021

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها