واکنش بازار سکه به اخذ مالیات از خریداران سکه چه خواهد بود؟

کد خبر: 942487

رییس کمیسیون تخصصی طلا با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خریداران سکه، در بازار تاثیری ندارد، گفت: بازار در روزهای اخیر به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل کاهش نرخ ارز، روند کاهشی داشته است.

واکنش بازار سکه به اخذ مالیات از خریداران سکه چه خواهد بود؟

خبرگزاری مهر: به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد کشتی آرای درباره تاثیر تعیین مالیات برای خرید سکه بر بازار و قیمت‌ها، اظهار داشت: کسانی که برای خرید و دریافت سکه ثبت نام کرده‌اند افرادی غیر حرفه ای هستند که از این طریق درآمدی نصیب آن‌ها شده که به درآمد اتفاقی معروف است و از آنجایی که سازمان امور مالیاتی از اینگونه درآمدها مالیات دریافت می‌کند، خریداران سکه که شامل این نوع درآمدها می‌شوند هم مشمول مالیات هستند.

وی افزود: طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی تا ۲۰ سکه مشمول مالیات نیست اما بیشتر از ۲۰ سکه به دلیل اینکه درآمدی حاصل شده، مالیات دریافت می‌شود که تاثیری در بازار نخواهد داشت زیرا سکه های ثبت نامی وارد بازار نشده و قیمت ها را تحت تاثیر قرار نداده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، ادامه داد: هدف بانک مرکزی نیز از ثبت نام سکه هماهنگی عرضه و تقاضا بود اما اکنون که عدم تعادل وجود دارد سکه حبابی شده است.

به گفته کشتی آرای، افرادی که سکه به نرخ دولتی دریافت کردند، مشمول مالیات هستند و خریداران آزاد سکه مشمول مالیات نمی شوند.

وی درباره تحلیل وضعیت فعلی بازار، توضیح داد: امروز قیمت طلا جهانی ۱۶ دلار افزایش داشته است و این افزایش قیمت تاثیری بر قیمت‌های داخلی نداشته زیرا قیمت ارز در کشور روندی کاهشی داشته و موجب شده قیمت طلا نزولی باشد.

رییس کمیسیون طلا و جواهر تاکید کرد: تعطیلات پیش رو نیز موجب شده تا سطح معاملات و تقاضا کاهش یابد

قیمت طلا، سکه و ارز در روز دوشنبه

در ادامه روند دو سه روز اخیر، امروز نیز قیمت‌ها در بازار طلا و ارز کاهشی بود.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (ساعت ۱۸ دوشنبه) با کاهش ۵۵ هزار تومانی به چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۲۰۰۰ تومانی ۴۱۳ هزار تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که نشان از کاهش ۵۰ هزار تومانی آن نسبت به روز گذشته دارد. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه با افزایش ۶۰ هزار تومانی دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۳۰ هزار تومانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر نسبت به دیروز یک میلیون و ۱۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش ۱۲ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۳۱۷ دلار رسیده است.

کاهش قیمت ارز در بانک ها و صرافی‌ها

از سوی دیگر در بازار ارز، قیمت‌ها نسبت به روز گذشته روند کاهشی داشت.

بانک‌ها امروز (۱۳ خرداد) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۷۷۰ تومان (۳۴۰ تومان کمتر از دیروز) می‌خریدند. همچنین قیمت خرید یورو نسبت به دیروز با کاهش همراه شد؛ به طوری که شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۲۸۳ تومان (۳۷۵ تومان کمتر از دیروز) می‌خریدند.

هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۶ هزار و ۱۵۸ تومان (۴۷۵ تومان کمتر از دیروز) خریداری می‌شد.

امروز همچنین قیمت خرید دلار در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی ۱۳ هزار و ۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) اعلام شد و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) بود.

همچنین صرافی‌های بانکی امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) خریدند و ۱۵ هزار و ۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) فروختند.

قیمت ارز مسافرتی

قیمت ارز مسافرتی نیز در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۵ هزار تومان (۳۹۵ تومان کمتر از دیروز) اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان (۳۰۰ تومان کمتر از دیروز) می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها