تخلف یک سایت در اعلام قیمت مسکن برخلاف دستور فتا

کد خبر: 945582

در حالی اوایل اردیبهشت امسال پلیس فتا ممنوعیت درج قیمت در سایت‌های واسط مسکن و خودرو را ابلاغ کرد که اخیراً یک سایت اقدام به انتشار آگهی مسکن به همراه قیمت کرد، رئیس اتحادیه املاک می‌گوید سایت "ک" با همکاری وزارت راه این کار را انجام داده است.

تخلف یک سایت در اعلام قیمت مسکن برخلاف دستور فتا

خبرگزاری تسنیم: پس از نوسانات شدید قیمتی در بخش‌های مختلف از جمله خودرو و مسکن که از سال گذشته تا اوایل امسال این حوزه‌ها را دچار چالش‌های اساسی کرد، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا اوایل اردیبهشت ماه امسال از حذف درج قیمت‌های بازار خودرو و مسکن توسط سایت‌های واسطه به عنوان یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ها خبر داد.

مصطفی نوروزی در این باره گفته بود: به واسطه فعالیت سودجویان و تعدادی از دلالان فعال در این حوزه و فعالیت گسترده و سازمان‌یافته این افراد در سایت‌های واسط، شاهد افزایش بی‌رویه خارج از عرف قیمت خودرو و مسکن هستیم.

وی بیان کرد:افزایش قیمت بی‌رویه قیمت خودرو و مسکن باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی مصرف‌کنندگان شده و پلیس فتا به منظور ارتقاء امنیت کاربران پیرامون فعالیت در بازا‌رهای آنلاین و سایت‌های درج آگهی در فضای مجازی، جلسات متعددی با مراجعه محترم قضایی برگزار و برابر پیگیری‌های صورت گرفته دستور سرپرست محترم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: با رصد دائمی و مستمر فعالیت اینگونه سایت‌ها در بستر فضای مجازی از روز گذشته شاهد حذف قیمت خودرو و مسکن در این سایت‌ها بوده‌ایم و امید است با همکاری و تعامل بیش از پیش مدیران این سایت‌ها با پلیس فتا شاهد ایجاد آرامش و ثبات نسبی و کاهش التهاب پیش آمده باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این در حالی است که به تازگی یکی از سایت‌های واسط مسکن اقدام به درج قیمت‌ها کرده؛ البته مدیران سایت "ک" از ترفند درج کلمه "توافقی" برای آگهی‌های خود استفاده می‌کنند، اما وقتی کاربر روی فایل مورد نظر "کلیک" می‌کند قیمت آگهی را می‌تواند مشاهده کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید سایت "ک" با همکاری و توافق وزارت راه و شهرسازی اقدام به درج قیمت‌ها کرده و ما با این کار بر اساس تاکید پلیس فتا مخالفیم.

مصطفی قلی‌خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر این که پس از ابلاغ پلیس فتا سایت‌های واسط درج قیمت از آگهی مسکن خود را حذف کردند، گفت: این در حالی است که اخیرا سایت "ک" بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و توافق با وزارت راه و شهرسازی قیمت آگهی مسکن را درج می‌کند.

وی با تاکید بر این که ۱۰۰ درصد با این کار مخالفیم، تصریح کرد: با وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی داشته ایم مبنی بر این که بتوانیم طرحی را اجرا کنیم تا مردم بتوانند از طریق تلفن‌های همراه به جدیدترین قیمت‌های معاملات ثبت شده یعنی قیمت واقعی محله‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

وی تاکید کرد: این کار موجب جلوگیری از هرج و مرج در بازار مسکن می‌شود چراکه قیمت‌های واقعی اعلام شده و دیگر سوداگران و دلالان نمی‌توانند با درج قیمت‌های نجومی در برخی سایت ها، بازار را بهم بریزند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها