با برند مینی بیشتر آشنا شوید

کد خبر: 946280

برند مینی برای بسیاری از علاقمندان به ماشین حس نوستالژی سال‌های گذشته را تداعی می‌کند که این محصولات انگلیسی با ابعاد جمع و جور در خیابان‌های ایران عبور می‌کردند.

با برند مینی بیشتر آشنا شوید

برند مینی برای بسیاری از علاقمندان به ماشین حس نوستالژی سال‌های گذشته را تداعی می‌کند که این محصولات انگلیسی با ابعاد جمع و جور در خیابان‌های ایران عبور می‌کردند. در واقع سابقه این برند به سال‌های قبل از انقلاب باز می‌گردد اما بعد از انقلاب به دلایلی مانند افول شرکت مادر و موارد دیگر، واردات این برند‌ انگلیسی چند سالی به ایران متوقف شد تا اینکه سال پیش مجددا محصولات این برند از جمله مینی کوپر و مینی کوپر اس وارد بازار ایران شدند. در این گزارش دربراه این برند و مشخصات مینی کوپر S خواهید خواند.

درباره شرکت مینی

اولین نسل خودروهای برند مینی (Mini) را فرانک استفنسون (فرانک استفنسون چهره بزرگی در طراحی خودرو و یا دست‌کم در دنیاي خودروهای فوق العاده شرکت مک لارن نام شناخته شده‌اي است. وی در سال 2008 از شرکت فیات به شرکت مک لارن پیوست و در طراحی‌هاي آینده این شرکت نقش پررنگی را ایفا کرد.) طراحی کرد که برگرفته از طراحی اصلی بود.

اما ایده اصلی ساخت این برند خوردوسازی در پی بحران سوخت در سال 1956 می‌آید که نیاز به خودروهای کم مصرف و پر بازده بیشتر شد. این برند اولین بار با نام‌های آستین مینی و آستین کوپر در سال 1959 وارد بازار شد. در سال 1994 شرکت معظم بی ام و (BMW) مالیکت مینی را با کسب مالکیت گروه خودروسازی بریتانیایی روور به دست آورد و در سال 2000 با وجود فروش بیشتر مالکیت روور، این برند را از دست نداد. از سال 2000 مینی اصلی و انگلیسی به مینی آلمانی تبدیل شد و محصولات مینی با سبک اسپرت و لوکس وارد بازار شد و دیگر خبری از خودروهای اقتصادی این برند نبود.

محصولات مینی تا سال 2000 تنها با سه طراحی اولین تولید می‌شد اما در حال حاضر تنوع محصولات این برند بیشتر شده است. از بین 10 محصول این شرکت خودروسازی، 9 محصول آن توسط پرشیا خودرو از قبیل Cooper، Countryman و Clubman وارد بازار مصرف ایران می‌شود و بدین ترتیب خرید فروش مینی کوپر مجددا در کشورمان آغاز شد.

مشخصات فنی مینی کوپر S

در صورتیکه علاقمند به خرید مینی کوپر اس هستید، خوب است بدانید که این مدل خودروی جمع و جور با ابعاد 3711 در 1679 در 1410 میلی‌متر در سال 2007 تولید شد. موتور مینی کوپر S 4 سیلندر و 16 سوپاپه است و حجم آن 1598 سی سی است. حداکثر قدرت موتور مینی کوپر اس 172 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 240 نیوتن متر در 1600 دور در دقیقه است. جعبه دنده این مدل خودرو 6 دنده اتومات است.

شتاب صفر تا صد این مدل خودرو 6.8 ثانیه محاسبه شده است. مصرف سوخت ترکیبی مینی کوپر اس هم در هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر است و حجم باک بنزین آن 50 لیتر است.

از تجهیزات و امکانات این مدل مینی کوپر می‌توان به کیسه هوای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی و همچنین کیسه هوای پرده‌ای اشاره کرد. ضمن اینکه کروزکنترل، سیستم ‌ورود بدون کلید، پدال تعویض دنده در پشت فرمان، سنسور پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی تاشونده به همراه گرمکن، روکش کربنی کف خودرو، چراغ‌های زنونی، روکش چرمی صندلی و غربالک فرمان، نشان‌دهنده باک لاستیک‌ها، چراغ مخصوص روز، سنسور نور، سقف پانوراما و همچنین تزئینات کرومی اشاره کرد.

در سایت دیوار که بستری مناسب برای خرید و فروش خودروهای نو و کارکرده است، می‌توانید مدل‌های متنوع از این برند خاص را مشاهده کنید که با قیمت‌هایی بیش از 600 میلیون تومان بسته به مدل و میزان کارکردش برای فروش گذاشته شده‌اند.

منبع : ویرلن

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها