معرفی جاذبه های گردشگری سه تور محبوب گلفام سفر

کد خبر: 949126

با توجه به قدمت تاریخی شهر زیبای بدروم، جاذبه های گردشگری و تاریخی متعددی در این شهر زیبا دیده می شوند، کافیست دنبال آن ها بگردید، در ادامه با برخی از جاذبه های بدروم که میتوانید در تور بدروم از آنها دیدن کنید را معرفی میکنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری سه تور محبوب گلفام سفر
جاذبه های گردشگری و تاریخی بدروم

با توجه به قدمت تاریخی شهر زیبای بدروم، جاذبه های گردشگری و تاریخی متعددی در این شهر زیبا دیده می شوند، کافیست دنبال آن ها بگردید، در ادامه با برخی از جاذبه های بدروم که میتوانید در تور بدروم از آنها دیدن کنید را معرفی میکنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری سه تور محبوب گلفام سفر

قلعه سنت پیتر St Peter's Castle

قلعه سنت پیتر معروف به قلعه بدروم، با 30 هزار متر مربع ابعاد در جنوب غربی این شهر واقع شده است. قلعه سنت پیتر در سال 1402 توسط شوالیه های رودس در طول جنگ های صلیبی در قرون وسطی ساخته شد. این بنای منحصر به فرد در طول زمان باقی ماند و امروزه مورد توجه علاقه مندان به تاریخ قرار گرفته است. این قلعه پنج برج داشته و در کنار ساحل بنا شده است. این برج ها، برج های فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و نیز برج مار هستند. با ایستادن در بالای برج های قلعه می توانید از منظره ای فوق العاده دریا لذت ببرید.

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم ‏‎ Museum of Underwater Archaeology

موزه باستان شناسی زیر آب در قلعه سنت پیتر واقع شده است. در بازدید از این موزه شما شانس دارید برخی از اشیا کشف شده در زیر دریا و مناطق اطراف که سالم باقی مانده اند را ببینید. برخی از این اشیا سکه و جواهرات و اشیای قیمتی، کشتی های شکسته، بطری های شیشه ای، سنگ های قیمتی و هزاران شی دیگر هستند. یکی از چهارده سالن این موزه به نام سالن ملکه کاریان نام گذاری شده، شامل یک تاج طلایی و جواهرات گران بهای دیگر می شود.

آرامگاه هالیکارناسوس ‏ Halicarnassus

آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان می باشد. این آرامگاه میان سال های 353 تا 350 پیش از میلاد برای ماسول پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشیان ساخته شد. این آرامگاه ارتفاعی 45 متری با قسمت پایینی مکعب شکل دارد. روی هر کدام از چهار دیوار اصلی تندیس هایی به شکل خدایان و فرشته های یونانی به چشم می خورد. حتی زمانی که شهر بدروم به دست اسکندر کبیر سقوط کرد، این بنا دست نخورده باقی ماند. در واقع آرامگاه هالیکارناسوس به مدت 17 قرن بر فراز ویرانه های شهر پابرجا بود. تا این که در جریان زلزله‌های قرن سیزدهم، ستون‌های بنا در هم شکست و ارابه‌ی سنگی به زمین افتاد. از سال ۱۴۰۴ بعد از میلاد مسیح، تنها قسمت‌هایی از پایه‌ی آرامگاه در میان خرابه‌ها قابل تشخیص بود.

دروازه میندوس Myndos Gate

دروازه میندوس به دست ماسولوس و همسرش آرتمیس برای افزایش استحکامات نظامی شهر در قرن چهاردهم قبل از میلاد ساخته شد. دروازه میندوس در غرب بدروم قرار دارد و در حال حاضر تنها یک دیوار 7 کیلومتری از این دروازه باقی مانده است.

آمفی تئاتر بدروم Bodrum Amphitheatre

آمفی تئاتر بدروم نمایشگاه فوق العاده است که تاریخ ساخت آن به هزاران سال پیش برمی گردد! آمفی تئاتر بدروم در قرن چهارم میلادی ساخته شده و حدود 3 کیلومتر با مرکز شهر بدروم فاصله دارد. این آمفی تئاتر بزرگ ظرفیت 13 هزار نفری دارد که در گذر زمان پابرجا مانده است. از سال 1973 تئاتر باستانی بدروم به موزه در فضای باز تبدیل شده است. در حال حاظر در این مکان کنسرت، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی برگزار می شوند.

دلایل سفر به بلغارستان

کشور بلغارستان با قرارگیری در تقاطع شرق و غرب، خانه ی بسیاری از تمدن ها بوده است. جاذبه های گردشگری متعددی در کشور بلغارستان پراکنده شده اند. بلغارستان به داشتن اقامتگاه های ساحلی و زمستانی شهرتی جهانی دارد. بناهای باستانی، موزه ها، گالری، برنامه های فرهنگی و معماری فوق العاده برخی از میراث فرهنگی بلغارستان هستند. ساحل بلغاری دریای سیاه با منظره ای خیره کننده، سواحل شنی سفید و طلایی حدود 130 کیلومتر از خط ساحلی را اشغال کرده اند.در ادامه به برخی از دلایل سفر به تور ارزان بلغارستان اشاره میکنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری سه تور محبوب گلفام سفر

1. بلغارستان بسیار ارزان است

اولین نکته در مورد بلغارستان، قیمت بسیار مقرون به صرفه و ارزان آن می باشد. بلغارستان فقیرترین کشور در اتحادیه اروپا است. این بدین معناست که قیمت همه چیز بسیار ارزان است. پس چرا پولتان را در کشوری مانند فرانسه یا ایتالیا خرج کنید، زمانی که می توانید به کشوری زیبا مانند بلغارستان سفر کنید.

2. سواحل فوق آفتابی بلغارستان

بلغارستان به داشتن اقامتگاه های ساحلی شهرت جهانی دارد. بندرگاه مارینا دینوی Marina Dinevi مملو از هتل های لوکس، مراکز آبگرم و رستوران، سانی بیچ Sunny Beach مرکز پارتی های تابستانی که میان اروپاییان طرفدار دارند، ساحل هرمانیت Harmanite Beach مناسب خانواده های دارای بچه، ساحل اسموکینیا Smokinya Beach مقصد تابستانی محبوب افراد علاقه مند به کمپ و ساحل پوموری Pomorie Beach یکی از تمیزترین سواحل خلیج دریای سیاه می باشد.

3. شهرهای ساحلی زیبا

حدودا یک سوم خلیج دریای سیاه 378 کیلومتری در بلغارستان، از سواحل ماسه طلایی شکل گرفته است. در میان آن ها شهر نسبار Nessebar قرارگرفته که با عنوان مروارید دریای سیاه شهرت داشته و در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

4. کوهستان های بسیار خاص

زیبایی بلغارستان در سواحل زیبا تمام نمی شود، بلکه کوهستان های خارق العاده این کشور منظره ای فراموش نشدنی ارائه می دهند. کوهنوردی در بلغارستان بی شک تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

مراکز تاریخی کوش آداسی

با توجه به پیشینه تاریخی غنی کشور ترکیه و تاریخچه منحصر به فرد شهر کوش آداسی، آثار باستانی و ویرانه های متعددی در این شهر به جا مانده اند که قطعا ارزش گردش و دیدن دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به برخی از این جاذبه های تور کوش آداسی سفر کنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری سه تور محبوب گلفام سفر

1. شهر تاریخی پرینه

قدمت شهر پرینه Priene به 400 سال قبل از میلاد و زمان یونان باستان بازمی گردد و یکی از قدیمی ترین منطقه های کوش آداسی محسوب می شود. پرینه در 40 کیلومتری مرکز کوش آداسی واقع شده و معماری بناهای به جامانده از آن به دوران کلاسیک و یونان باستان مربوط می شود. باستان شناسان پی برده اند که این شهر در قرن دوم میلادی در زیر سیل و گل و لای مدفون شده و سپس از زیر آوارها و خرابی ها بیرون آمده است. معبد آتنا و آمفی تئاتر 6500 نفری برخی از مهمترین بناهای به جامانده پرینه هستند. برای بازدید از این شهر هیچگونه محدودیت زمانی وجود ندارد و می توایند در هر ساعت از شبانه روز از آن دیدن فرمایید.

2. معبد آرتمیس

معبد آرتمیس یکی از عجایب هفتگانه جهان واقع در منطقه افسوس کوش آداسی می باشد. به گفته ی باستان شناسان، قدمت این معبد به 5500 سال پیش از میلاد بازمی گردد. آرتمیس در محل داد و ستد روزانه ی مردم قرار داشت، به طوری که همه روزه بازرگانان و تجار نذورات خود را به این معبد می آوردند و همچنین عبادت می کردند. برای بازدید از این معبد بین ساعت های 8 صبح تا 3 بعد از ظهر بروید.

3. کلیسای سنت جان

کلیسای سنت جان با طرح زیبای یک صلیب باشکوه در منطقه افسوس کوش آداسی قرار دارد. در قرن 6ام، اسقف هیپاتیوس این کلیسا را بنا کرد و تا امروز یکی از شگفتی های کوش آداسی حساب می آید. برخی از مسیحیان این معبد را محل دفن یوحنا، یکی از معروفترین حواریون حضرت مسیح می دانند. برای بازدید از این کلیسا بین ساعات 8 صبح تا 4 بعدازظهر بروید.

4. شهر افسوس و خانه مریم

قبل از رسیدن به افسوس با خانه ای که مریم ده سال آخر عمرش را در آن گذرانده و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است رو به رو می شوید. بنای خانه ورجین ماری یک نمونه از معماری رومی است که تماما از سنگ ساخته شده و در سال 1945 مورد بازسازی قرارگرفته است. همچنین نمای منحصر به فردی از درختان کاج بلند و گل های رنگارنگ در این منطقه وجود دارند.

5. شهر تاریخی میلتوس

همانند پرینه، میلتوس شهری باستان و یونانی در کوش آداسی است. تا قرن 4ام، محل زندگی مردمان سلجوقی بود و توسط رومیان به طور کامل بازسازی شده است. آمفی تئاتر، حمام و موزه میلتوس برخی از باارزش ترین دیدنی های شهر میلتوس به حساب می آیند و دیوارهای قلعه بیزانسی و بقایای معبد آپولو در این شهر قابل مشاهده هستند.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر https://www.golfamsafar.com

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها